FIA a formule E odhalují nový monopost Gen3

Budoucnost plně elektrického vysoce výkonného motorsportu odhalila Mezinárodní automobilová federace (FIA) a formule E v Yacht Club de Monaco, kde byl veřejnosti oficiálně představen závodní vůz formule E třetí generace.

Gen3 je první závodní auto na světě navržené a optimalizované speciálně pro pouliční závody. Premiéru bude mít v deváté sezoně mistrovství světa.

Gen3, vyvinutý inženýry a odborníky na udržitelnost z FIA a formule E, je vrcholem vysokého výkonu, efektivity a udržitelnosti. Gen3, navržený tak, aby ukázal světu, že vysoký výkon a udržitelnost mohou účinně koexistovat bez kompromisů, je průkopníkem špičkových technologií, které umožní přechod ze závodu na silnici.

Sedm předních světových výrobců automobilů se zaregistrovalo u FIA, aby letos v zimě závodili s novým Gen3 v deváté sezoně mistrovství světa.

Jsou to: DS Automobiles (Francie); Jaguar (UK); Mahindra Racing (Indie); Maserati (Itálie); NIO 333 (Velká Británie / Čína); Nissan (Japonsko); Porsche (Německo).

Výkon:

Dosud nejrychlejší vůz formule E s maximální rychlostí přes 322 km/h.

Nejúčinnější formulový závodní vůz všech dob s více než 40 % energie spotřebované v závodě produkované regenerativním brzděním.

Přibližně 95% energetická účinnost elektromotoru s výkonem až 350 kW (470 HP), ve srovnání s přibližně 40 % u spalovacího motoru.

Vůbec první formule s pohonem vpředu i vzadu. Nové přední hnací ústrojí přidává 250 kW k 350 kW vzadu, což více než zdvojnásobuje regenerační schopnost současného Gen2 na celkových 600 kW.

Možnost ultravysokorychlostního nabíjení 600 kW pro dodatečnou energii během závodu, téměř dvojnásobek výkonu nejpokročilejších komerčních nabíječek na světě.

První formulový vůz, který nebude mít zadní hydraulické brzdy s přidáním předního hnacího ústrojí a jeho regenerační schopnosti.

Každý aspekt výroby Gen3 byl přepracován a přestavěn, aby bylo zajištěno, že vůz nastaví měřítko pro vysoce výkonné a udržitelné závodění bez kompromisů. Přírodní materiály byly například zavedeny do pneumatik, baterií a konstrukce karoserie, jejichž jádrem je myšlení životního cyklu.

Udržitelnost:

Baterie Gen3 patří k nejpokročilejším, udržitelným bateriím, které byly kdy vyrobeny, a skládají se z minerálů z udržitelných zdrojů, zatímco bateriové články budou na konci životnosti znovu použity a recyklovány.

Len a recyklovaná uhlíková vlákna budou poprvé použita při konstrukci karoserie u formule obsahující recyklovaná uhlíková vlákna z vysloužilých vozů Gen2 a snižující celkové množství použitého primárního uhlíkového vlákna. Tím se uhlíková stopa výroby karosérie Gen3 sníží o více než 10 %. Všechna odpadní uhlíková vlákna budou znovu použita pro nové aplikace díky přijetí inovativního procesu z leteckého průmyslu.

Přírodní kaučuk a recyklovaná vlákna budou tvořit 26 % nových pneumatik Gen3 a všechny pneumatiky budou po závodě plně recyklovány.

Uhlíková stopa Gen3 byla měřena již od fáze návrhu, aby byla poskytnuta informace o všech redukčních opatřeních přijatých ke snížení dopadu na životní prostředí, přičemž všechny nevyhnutelné emise budou kompenzovány v rámci závazku formule E s nulovými emisemi uhlíku.

Všichni dodavatelé Gen3 budou fungovat v souladu s nejvyššími mezinárodními standardy s cílem snížit dopady výroby na životní prostředí (ISO 14001) a získat 3hvězdičkové hodnocení FIA Environmental Accreditation.