Ford Transit představil nadupanou dodávku s 1972 koňmi

Seznamte se s Fordem Pro Electric SuperVan, šílenou elektrickou dodávkou s výkonem 1 972 koní, která debutovala na Goodwood Festival of Speed.

SuperVan, volně založený na novém Fordu E-Transit Custom prodávaném v Evropě, je plně elektrické monstrum, které předvádí digitální a EV schopnosti Fordu Pro.

První plně elektrický Ford SuperVan (a čtvrtý zatím) dosahuje nejvyššího výkonu ze všech dodávek Ford všech dob, obsahuje čtyři elektromotory, 50kWh kapalinou chlazenou baterii a zakázkový řídicí systém pro produkci přibližně 2 000 koní (1 972 koní). To mu umožňuje sprintovat z nuly na 100 km/h za méně než 2 sekundy!

Jak mohou fotografie dosvědčit, Ford Pro Electric SuperVan má s tradiční dodávkou pramálo společného. Vyznačuje se účelovým podvozkem připraveným na trať, který se skládá z podlahového panelu E-Transit Custom a ocelového prostorového rámu oblečeného do nízko aerodynamické karoserie navržené týmem Ford Design v německém Kolíně nad Rýnem.

Karoserie je vybavena lehkými kompozitními panely karoserie, včetně předního splitteru připraveného na závod, bočních prahů a zadního difuzoru. Vyniká zejména díky zadní části, kde vzduch volně proudí dutými rohy karoserie.

Radikální zadní výřezy a hřbetní ploutev přecházejí do zadního křídla, aby vytvářely přítlak a tlačily Electric SuperVan do stopy pro větší přilnavost. Mezi další vizuální přednosti patří rozšířené podběhy kol, svalnatý postoj, masivní střešní spoiler, kola pro motorsport a jednorázové provedení.

Elektrický SuperVan, vyvinutý tajně společností Ford Performance a elektrifikovanými rallye a závodními specialisty STARD v Rakousku, se vyznačuje nestejnou délkou dvojitého lichoběžníkového zavěšení v každém rohu, stejně jako přední a zadní pomocný rám, sloupky a brzdy na úrovni motorsportu.

Pro optimální rozložení hmotnosti a nízké těžiště je namontována na zakázku 50kWh kapalinou chlazená baterie. Ford uvádí, že baterii lze plně nabít přibližně za 45 minut pomocí standardní rychlonabíječky pro elektromobily.

Vozidlo také těží z volitelných jízdních režimů (Road, Track, Drag, Drift a Rally), třístupňového regenerativního brzdění a dokonce i režimu čištění pneumatik. Ten plně brzdí jednu nápravu, zatímco druhou protáčí, čímž dochází k vyhoření přední nebo zadní nápravy k čištění a zahřívání pneumatik před výkonnostními jízdami.

Elektrický SuperVan nenabízí velký objem nákladu, i když za řidičem je zavazadlový prostor a dveře na boku karoserie usnadňují nakládání a vykládání nákladu. Součástí balení je také kompletní ochranná klec a závodní sedadla podle standardů FIA.

Po technické stránce je jednorázová předváděcí dodávka vybavena sadou palubních kamer pro natáčení jeho vysoce výkonných jízd, palubním informačním a zábavním systémem SYNC SYNC a vylepšenou konektivitou umožňující přenos dat v reálném čase pro vzdálenou správu vozidla a optimalizovaný výkon.