Formule E chce kvůli Gen3 upravit jednotlivé okruhy

Formule E může podle generálního ředitele seriálu Jamieho Reigle revidovat uspořádání některých svých zavedených okruhů, aby vyhovovaly silnějším monopostům Gen3.

Očekává se, že nová sada pravidel, která bude obsahovat motor o výkonu 350 kW v zadní části vozu, zkrátí časy na kolo přibližně o pět až sedm sekund díky zvýšené nabídce výkonu.

To znamená, že některé z menších, užších okruhů budou nyní z velké části nevhodné pro umístění výkonnějších vozů.

Reigle vysvětlil, že série vedla průběžné diskuse s promotéry okruhů, včetně Paříže, která v letech 2016 až 2019 hostila závody, s cílem zvětšit velikost okruhů, aby jezdci mohli dosáhnout vyšších celkových rychlostí.

„Za stejných okolností vozy Gen3 pojedou rychleji a bude zde mnohem více příležitostí k předjíždění,” řekl Reigle.

„Je jasné, že ve formuli E jsou některé okruhy, kde budou problémy se zrychlením a zlepšením kvality vozů. Takže ten, o kterém lidé hodně mluví, je ve skutečnosti Paříž se spoustou zatáček o 90 stupňů. Je to do značné míry městský okruh, ale bude to výzva.

Vedeme rozhovor s Paříží o tom, zda můžeme změnit konfiguraci trati, protože bychom tam stále rádi závodili, a plánujeme tak učinit v roce 23 a dále.”

Reigle poukázal na příklad přechodu formule E na plnohodnotný okruh v Monaku pro sezónu 2020-21, kdy dříve používal zkrácenou verzi, a její schopnost vytvořit vzrušující závod navzdory přirozenému srovnání rychlostí s formulí 1.

„Když se podívám na Monako, loni tam byla zajímavá diskuse, když jsme závodili poprvé na celé trati, hodně se debatovalo o časech na kolo: bude vůz formule E pomalý?

„Ve vztahu k vozu formule 1 si myslím, že každý uznává, že vozy F1 jsou rychlejší. Ale to, co jsme viděli ve formuli E, bylo 65 předjíždění, šest změn ve vedení a neuvěřitelný automobilový závod. A tak to, co si myslíme, že se stane s Gen3, je více než stejné, až na to, že pojedeme o pět, šest, sedm sekund na kolo rychleji.

Takže si myslím, že je tu spousta prostoru, abychom mohli expandovat v současném stylu některé okruhy, které budeme muset vyhodnotit, a děláme to s FIA, abychom se ujistili, že věci jsou bezpečné a mohou vést k dobrému závodu.”