Formule E nepotřebuje rychlost, ale virtuální realitu, tvrdí BMW

Šampionát elektrických formulí se v budoucnu nemusí starat o navýšení rychlosti. Měl by se zaměřit na rozvoj ve virtuální oblasti, takového názoru je ředitel BMW Jens Marquardt. Automobilka BMW se letos zapojila do formule E, a to skrze tým Andretti.

Podle mnohých je jedním z negativ formule E relativně nízká maximální rychlost. Ta se omezila na 225 km/h. V budoucnu by tato série chtěla navýšit maximální rychlost, ale Marquardt tvrdí, že to je zbytečné. Formule E se zaměřuje především na závody v centrech měst, kde není možné dosahovat vysokých rychlostí.

„Je důležité, aby si formule E udržela svou jedinečnost – závodění ve velkých městech, kde jsou lidé. Krátký, ale vzrušující program se dokonale hodí k modernímu stylu života. Navíc máte spoustu komunikace s fanoušky, simulátory a virtuální věci. To je místo, kde formule E má svůj potenciál. Není to o tom být větší a rychlejší.

Pointa je v tom, že vozy na těchto tratích nemohou být rychlejší, jde o bezpečnost. Myslím, že by neměly být rychlejší. Podle mého názoru, skutečný potenciál je ve virtuální oblasti. Možná, že za pár let budou fanoušci moci virtuálně závodit se svými hvězdami, které pojedou skutečný závod. To je mnohem důležitější než to, že rychlost na rovince je 250 km/h nebo 180 km/h.“

Marquardt potvrdil, že BMW chce nasadit vlastní pohonné jednotky od páté sezony, tedy v roce 2018, kdy by se závody měly jezdit jen s jednou formulí. „Spolupracujeme s Andretti. Učíme se, a to je důležité pro pátou sezonu, kdy bychom v monopostech chtěli mít své vlastní motory BMW. Je tam hodně věcí, na které se musíme připravit. V současnosti z Mnichova pomáháme se simulacemi a zpracováváním dat. Navíc máme své lidi přímo na místě, kde pomáháme a podporujeme tým. Jeden, někdy dokonce dva nebo tři zaměstnanci jsou přímo na místě.“