Formule E odhaluje první snímky třetí generace monopostu

V první den předsezónních testů ve Valencii byl představenstvem výrobců a šéfům týmů v tajných podmínkách předveden kompletní design a specifikace nové generace monopostů formule E.

Pro veřejnost máme zatím decentní náhledové obrázky, ale víme, že stroj Gen3 bude mít širokou záď, podobně jako průkopnický design závodního vozu DeltaWing, který vstoupil do Le Mans v roce 2012 a později jej podpořil Nissan.

Mezitím se předek zbaví robustních krytů kol, které zasahují do křídla, funkce, která umožňuje agresivnější závodění s vozy schopnými přežít větší kontakt.

Designové podněty z masivního difuzoru Gen2, oblíbeného prvku, se zdá být připraveny zůstat, zatímco velké koncovky představují pozoruhodný doplněk.

FIA a Formule E se také zavázaly k několika klíčovým technickým aspektům, přičemž stroj Gen3 byl označen jako „nejefektivnější závodní auto na světě“.

To je způsobeno tím, že závodníci musí k dokončení závodu rekuperovat „alespoň“ 40 % energie prostřednictvím rekuperačního brzdění – oproti současnému rozsahu 30–35 %.

To je umožněno nastavením dvou náprav (250 kW vpředu, 350 kW vzadu) pro celkovou kapacitu rekuperačního brzdění 600 kW, přičemž celkový výkon činí 350 kW (470 k). Rekuperační brzdný potenciál znamená, že zadní náprava nebude mít žádné hydraulické zadní brzdy.

Ačkoli oficiální prohlášení FIA a Formule E nezavazuje ke konkrétnímu číslu, původní plány byly, že Gen3 shodí 120 kg.

Pohonné ústrojí Gen3 je však stále na cestě k „poměru výkonu a hmotnosti, který je dvakrát účinnější než ekvivalentní spalovací motor o výkonu 470 koní“.

Koncept Gen3 s neutrální uhlíkovou stopou také myslí na životní cyklus, aby bylo zajištěno udržitelné zacházení se všemi použitými pneumatikami, bateriovými články a poškozenými součástmi.

Mezi další opatření patří 26% použití udržitelných materiálů při konstrukci nových pneumatik Hankook a 90% účinnost motoru a energie.

„Nový jednomístný vůz Gen3 Formule E je vůz vytvořený na průsečíku vysokého výkonu, účinnosti a udržitelnosti,” říká ředitel FIA Jean Todt.

„Práce provedená týmy FIA společně s formulí E od zahájení této disciplíny před osmi sezónami se neúnavně snaží podporovat inovace a podporovat rozvoj udržitelné mobility. Nepochybuji o tom, že tento nový monopost pozvedne formuli E na další úroveň.“