Formule E: Panují neshody, zda závodit na „plný plyn“ je správný krok

Formule E - Rijád ePrix
Úvodní závod v Rijádu nastínil, že týmová strategie jde s vyšší kapacitou akumulátorů a novými monoposty stranou. Jezdci se ale neshodnou, zda jde to, oč by formule E měla usilovat.

Druhá generace monopostů formule E ze závodů vyloučila nutnost měnit vozy v jeho průběhu. Jednotlivé události navíc byly vymezeny časovým limitem 45 minut plus jedno kolo – došlo tedy i ke zkrácení.

V úvodní ePrix Rijádu byl patrný přebytek energie, s nímž jezdci vystačili až do cíle. A to i po odečtení úspory v důsledku vyjetí safety caru. Ve výsledku tak mohli závodit na plný plyn bez ohledu na management energie.

„V minulosti tu ve formuli E byl prvek hospodaření s energií, což byla součást závodní strategie. Mohli jste využít více energie buď na začátku závodu nebo naopak v jeho závěru. Jestliže můžete jet na plný plyn, každý udělá to samé. Tohle vyloučí jakoukoli nepředvídatelnost závodu,“ postěžoval si jezdec Audi Lucas di Grassi.

Jiného názoru je pilot BMW Antonio Felix da Costa.

„Takhle je to skvělé. Vracíme se zpět k závodění na maximum. Úroveň koncentrace, obzvláště na tratích jako je tato, musí být rovněž ještě o něco vyšší. Je to tak, jak by to mělo být,“ předkládá svůj pohled vítěz z Rijádu.

ČTĚTE DÁLE: