Mistrovství světa elektrických monopostů se po roční přestávce vrací do New Yorku a před poslední třetinou sezóny jsou očekávání veliká. Budou se tváří v tvář Soše Svobody radovat borci Virginu, jak tomu v minulosti bylo několikrát? Jak pojede Oliver Rowland, který poměrně brzy rozčísnul spekulace o jeho dalším angažmá? A hlavně – co se upeče pro příští roky?
Senzační titulek vychází z názvu románu H. P. Lovecrafta, který se ve dvacátých letech teprve rozepisoval ke svému hlavnímu dílu o mýtu Cthulhu. Tehdy bylo sousedství Red Hook jedním ze středisek organizovaného zločinu – ostatně co jiného čekat od čtvrti, kde první ostruhy sbíral jeden z nejslavnějších místních rodáků Al Capone. Historicky se ale ani ne dva a půl kilometru dlouhá trať vskutku postarala o řadu dramatických vítězství, což ale souvisí i s tím, že se tu dvakrát po sobě uzavíral kalendář.
Důležitou zprávou je, že okruh jako takový zůstal od minulého ročníku v nezměněné podobě a kosmetické změny jsou podle mého krokem kupředu. Prostor boxů se přesunul hned vedle nejdelší, dříve jenom startovní rovinky a aktivační zóna pro útočný mód se přesunula na nejpomalejší místo na trati, pěkně daleko od ideální stopy. Betonové zdi zůstaly na svých místech a po rozpadajícím se asfaltu v Pueble lemovaném „inzeráty utrhni si sám“ (piloti ne zrovna rádi za sebou táhnou plastovou fólii) se snad dočkáme městského závodu jaksepatří.
Virgin bude doufat v pokračování série skvělých výsledků v New Yorku, ostatně Nick Cassidy se v Mexiku konečně probojoval na stupně vítězů a byl jedním z hrdinů druhé jízdy. Jeho parťák Robin Frijns se bude chtít vrátit do čela tabulky, které senzačně držel po čtyřech bodovaných výsledcích z osmi jízd. Z vedení ho naprosto zaslouženě vystrnadil Edo Mortara, další jezdec soukromého týmu. Na druhou stranu, dodavatel hnacího ústrojí Venturi Mercedes stále vede mezi konstruktéry, ačkoliv výsledková mizérie stříbrných šípů trvá už čtyři závody.
Už po víkendu v Pueble Oliver Rowland oznámil, že po sezóně skončí u Nissanu a po pár dnech dodal, že přestoupí do sestavy Mahindry. Tentokrát je to tedy indická stáj, která získává „hráče na volný přestup“, když v minulém roce sama přišla o Pascala Wehrleina. Jak pojedou právě Rowland a Wehrlein, který kvůli diskvalifikaci a penalizaci v Mexiku přišel (stejně jako jeho tým Porsche) o první vítězství a poztrácel skoro třicet bodů (které mu chybí na čelo tabulky), to je pro mě největší lákadlo víkendu. Pro úplnost dodejme, že třetí muž Formule 2 z roku 2017 Rowland opustil Nissan údajně kvůli ne zrovna líbivému přístupu vedení týmu, který nadále upřednostňuje Sebastiena Buemiho. Co na tom, že Buemi závodí ve WEC pro Toyotu a letos zatím vyjel zhruba pětinu Rowlandových bodů. Alespoň mu MS Endurance s Formulí E tentokrát nekoliduje, což naopak pro zbytek sezóny stálo sedačku Nica Müllera, který dal přednost DTM a na jeho místě zůstává mexický záskok Joel Eriksson – ačkoliv slovo „záskok“ se pro rezervního jezdce Dragon / Penske Autosport asi úplně nehodí.
Když je řeč o americkém týmu, závody v New Yorku budou bedlivě sledovat zástupci automobilky Lucid Motors, která oznámila zájem vstoupit do Formule E s nástupem třetí generace monopostů (ročník 2022/23). Tedy, inženýři společnosti by na závodech stejně byli, Lucid se podílel na práci na bateriích pro současné monoposty, ale oznámení prvního nového konstruktéra se zájmem o vstup do série po třech letech je skvělé. Když k tomu připočteme rozjetý kolotoč trhu s jezdci a třeba deklarovaný zájem o pořádání druhého závodu / závodního víkendu Formule E v USA (spekuluje se o Houstonu, který loni deklaroval ambici dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality), myslím, že se toho v zákulisí odehraje hodně.
Co se upeče, to se ale dozvíme se zpožděním. Na druhou stranu výkony Rowlanda, Wehrleina a dvaadvaceti dalších borců můžeme sledovat na vlastní oči už tuto sobotu a neděli.