Formule E zahajuje novou sezonu, jezdce čeká výzva v podobě Saúdské Arábie

Mistrovství světa formule E se již čtvrtou sezonu v řadě vrací do historického okolí Diriyah a do historického pouštního prostředí na seznamu světového dědictví UNESCO, protože Saúdská Arábie se chystá zahájit další sezónu velkolepým dvojitým závodem a navíc ve tmě.

Okruh Diriyah o délce 2,495 km s 21 zatáčkami obepíná historické městské hradby, které jsou na seznamu světového dědictví UNESCO.

Jezdci čelí náročnému kolu hned od startu, protože technický první sektor vede do klikaté uskákané pasáže trati v 6. zatáčce. Poté následuje několik zatáček doleva a doprava.

Uspořádání je skutečným testem strategie kvůli využívání energie. Pro zvláštní opatření se závod jede ve tmě s osvětlením LED lemujících okruh. Fanoušci se tak mohou těšit na jiskření od zadních částí vozů.

Nyck de Vries vybojoval vítězství v historicky prvním nočním závodě formule E a úvodním závodě seriálu jako mistrovství světa FIA, když pilot Mercedes-EQ naprosto dominoval úvodu ročníku. Není se co divit, že se později stal i šampionem. Sam Bird vyhrál ve svém debutovém víkendu s Jaguar Racing druhý závod.

Není se tak co divit, že oba piloti letos zůstávají u svých loňských týmů. To samé platí i pro kolegy Stoffela Vandoorna u Mercedesu, respektive Nicka Cassidyho u Envision Racing.

Za zmínku určitě stojí příchod Olivera Askewa k týmu Andretti, kde bude závodit po boku Jaka Dennise. Askew závodil v IndyCar pro McLaren, ale stáj se s ním rozloučila. Štěstí tak bude hledat v nabitém poli, kde kromě pilota ze zámoří také nastoupí pilot z “královny motorsportu” Antonio Giovinazzi.

Italský pilot hájil předchozí tři sezony barvy stáje Alfa Romeo ve formuli 1, ale na jeho místo byl najat čínský pilot Guanyu Zhou. Giovinazzi vzal zavděk místo u stáje Dragon Penske.

Dragon naposledy vyhrál závod ve formuli E v Mexico City v roce 2016 a v posledních čtyřech sezónách skončil předposlední v hodnocení týmů. Ale protože Giovinazzi ve svých 61 závodech F1 neskončil nad pátým místem, věří, že má větší šanci na úspěch s Dragonem v FE.

,,Určitě měli těžké sezony, ale ve formuli E vidíme různé vítěze, takže nikdy nevíte, co se stane. Zjistil jsem, že jsem přišel o místo v [F1] v listopadu, a to nebylo ideální, ale ze všeho nejraději závodím v tomto šampionátu, protože jsem motivovaný a také abych pracoval s týmem, jako je Dragon,” říká Ital.

Prozatím posledním nováčkem je bývalý pilot z formule 2 Dan Ticktum. Britský rodák bude závodit po boku dalšího Brita – Olivera Turveye ve stáji Nio Racing 333.

Jednou z přestupových bomb rozhodně bylo oznámení smlouvy mezi Lucasem Di Grassim a týmem Venturi. Brazilský závodník si musel po odchodu Audi ze šampionátu hledat narychlo nové útočiště. Závodit bude po boku Eduarda Mortary, který shodou okolností dříve také patřil do řad Audi, jednalo se ale o DTM.

Di Grassi sice ještě neodjel ani první závod, ale už se hovoří o tom, že bude přestupovat pro novou sezonu jinam. Jak si letos povede, to je samozřejmě věc, kterou se dozvíme v následujících měsících. První příležitost se ukázat v nových barvách dostane již tento víkend.