Frijns si pochvaluje dobrý management energie, Vergne kvůli tomu přišel o vítězství

Ke konci závodu probíhal na čele dech beroucí souboj o vítězství mezi Güntherem, Vergnem a Frijnsem. Jako vítěz z toho vyšel Němec a jako poražený Vergne. Úřadující šampion formule E prozradil, za propad mohl špatný management energie.

Maximilian Günther si na Tempelhofu dojel pro své druhé vítězství v seriálu elektrických monopostů, když za sebou nechal dvojnásobného mistra Jeana-Érica Vergneho a Robina Frijnse.

“Rozhodující bylo startovat v první řadě, nebo alespoň v blízkosti top jezdců. Na začátku jsem ztratil jednu pozici (ve prospěch Jerome d’Ambrosia), ale zůstal jsem klidný a rychle jsem pozici získal zpět,” analyzuje průběh eprix ze svého pohledu Günther. “Potom jsme dokázali závod velmi dobře manažovat, přičemž jsme předčasně aktivovali útočný mód a později zaútočili na JEVa, jak jsme to plánovali.”

První pokus v první zatáčce, když se jej snažil překonat po vnějšku, však Güntherovi nevyšel a došlo k drobnému kontaktu. Avšak o pár zatáček později našel na Vergneho recept a po úspěšném manévru před sedmou zatáčkou převzal vedení.

Útočný mód zapříčinil u Verghneho potíže s managementem energie

Zatímco u Günthera fungoval attack mode bez problémů, tak Vergnemu právě tato fičura pokazila jinak skvěle rozjetý závod. “Nevím, co se stalo. Ale musíme prověřit, co se dělo s managementem energie poté, co jsem aktivoval útočný mód. S tím jsem měl na konci závodu plné ruce práce.”

Přestože o prvenství přišel, tak s výsledkem je spokojený: “Sice jsme s Maxem bojoval o vítězství, ale když jsem viděl řítit se Robina (Frijnse), tak jsem si pomyslel, že nemá smysl bojovat, protože jsem beztak o pódium přišel. Před zítřejším závodem máme před sebou ještě spoustu práce, ale je dobré být zpátky na pódiu,” vysvětlil svůj propad Vergne, jehož slova přinesl portál e-formel.de.

Ovšem v tu dobu ještě neměl německý závodník vítězství vůbec jisté, neboť v posledním kole na něj dorážel hladový Frijns. Věděl však, že má oproti Nizozemcovi výhodu: “Robin přijel zezadu a já věděl, že mám více energie. Musel jsem si tedy s předjetím JEVa pospíšit, a na konci se to vyplatilo. Závod byl až do konce velmi těsný, ale zvládli jsme to. Jsem velmi rád za celý tým, za sebe a vlastně za všechny, že jsme tento domácí závod v Berlíně vyhráli.”

Frijns si naopak pochvaluje dobrý management energie

Nizozemský závodník profitoval na lepším zacházení s energií, což mu vyneslo v cíli druhé místo. “Günther a JEV spolu tvrdě bojovali, takže jsem se snažil ušetřit co nejvíce energie, abych dojel do cíle. V polovině a na konci závodu jsme byli ve věci managementu energie velmi dobří. Jsem opravu spokojený s dnešním výsledkem.Je skvělý skvělý pocit, že jsem opět získal pódiové umístění – moje první v této sezoně.”

Maxi díky dnešnímu výsledku poskočil na průběžné druhé místo a je tak novým aspirantem na zisk titulu. Ovšem první da Costa má solidní náskok čítající 68 bodů. Pokud Portugalec zítra získá alespoň o osm bodů více než jeho přímí konkurenti, stane se předčasně mistrem formule E.

V neděli čeká na jezdce jeden volný trénink od 11:30. V 14:15 pak následuje kvalifikace a od 19:00 v pořadí už čtvrtá ePrix na okruhu vybudovaném na bývalém letišti Tempelhof.

POŘADÍ ŠAMPIONÁTU JEZDCŮ
Pozice  Jezdec Tým Body
1. António-Felix da Costa DS Techeetah 137
2. Maximilian Günther BMW I Andretti Motorsport 69
3. Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler 61
4. Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing 59
5. Stoffel Vandoorne Mercedes-Benz EQ 57
6. André Lotterer TAG Heuer Porsche 55
7. Sam Bird Envision Virgin Racing 52
8. Sébastien Buemi Nissan e.Dams 52
9. Jean-Éric Vergne DS Techeetah 51
10. Alexander Sims BMW I Andretti Motorsport 49
11. Oliver Rowland Nissan e.Dams 44
12. Robin Frijns Envision Virgin Racing 40
13. Edoardo Mortara Venturi Racing 36
14. Nyck de Vries Mercedes-Benz EQ 30
15. Jerome d’Ambrosio Mahindra Racing 19
16. Pascal Wehrlein Mahindra Racing 14
17. James Calado Panasonic Jaguar Racing 10
18. Daniel Abt NIO 333 FE 8
19. Brendon Harley Geox Dragon 2
20. Felipe Massa Venturi Racing 2
21. René Rast Audi Sport Abt Schaeffler 1
22. Alex Lynn Mahindra Racing 0
23. Sergio Sette Camara Geox Dragon 0
24. Jamse Rossiter DS Techeetah 0
25. Ma Čching-Chua NIO 333 FE 0
26. Nico Müller Geox Dragon 0
27. Oliver Turvey NIO 333 FE 0
28. Neel Jani TAG Heuer Porsche 0