Ke konci závodu probíhal na čele dech beroucí souboj o vítězství mezi Güntherem, Vergnem a Frijnsem. Jako vítěz z toho vyšel Němec a jako poražený Vergne. Úřadující šampion formule E prozradil, za propad mohl špatný management energie.
Maximilian Günther si na Tempelhofu dojel pro své druhé vítězství v seriálu elektrických monopostů, když za sebou nechal dvojnásobného mistra Jeana-Érica Vergneho a Robina Frijnse.
“Rozhodující bylo startovat v první řadě, nebo alespoň v blízkosti top jezdců. Na začátku jsem ztratil jednu pozici (ve prospěch Jerome d’Ambrosia), ale zůstal jsem klidný a rychle jsem pozici získal zpět,” analyzuje průběh eprix ze svého pohledu Günther. “Potom jsme dokázali závod velmi dobře manažovat, přičemž jsme předčasně aktivovali útočný mód a později zaútočili na JEVa, jak jsme to plánovali.”
🏆 HOME WIN! What an amazing feeling! I’m incredibly happy to win in Berlin on home soil! Everyone in the team worked very hard for this achievement and kept moving forward! 🍾 pic.twitter.com/vrKnFt6JnO
— Maximilian Günther (@maxg_official) August 8, 2020
První pokus v první zatáčce, když se jej snažil překonat po vnějšku, však Güntherovi nevyšel a došlo k drobnému kontaktu. Avšak o pár zatáček později našel na Vergneho recept a po úspěšném manévru před sedmou zatáčkou převzal vedení.
Útočný mód zapříčinil u Verghneho potíže s managementem energie
Zatímco u Günthera fungoval attack mode bez problémů, tak Vergnemu právě tato fičura pokazila jinak skvěle rozjetý závod. “Nevím, co se stalo. Ale musíme prověřit, co se dělo s managementem energie poté, co jsem aktivoval útočný mód. S tím jsem měl na konci závodu plné ruce práce.”
Přestože o prvenství přišel, tak s výsledkem je spokojený: “Sice jsme s Maxem bojoval o vítězství, ale když jsem viděl řítit se Robina (Frijnse), tak jsem si pomyslel, že nemá smysl bojovat, protože jsem beztak o pódium přišel. Před zítřejším závodem máme před sebou ještě spoustu práce, ale je dobré být zpátky na pódiu,” vysvětlil svůj propad Vergne, jehož slova přinesl portál e-formel.de.
Ovšem v tu dobu ještě neměl německý závodník vítězství vůbec jisté, neboť v posledním kole na něj dorážel hladový Frijns. Věděl však, že má oproti Nizozemcovi výhodu: “Robin přijel zezadu a já věděl, že mám více energie. Musel jsem si tedy s předjetím JEVa pospíšit, a na konci se to vyplatilo. Závod byl až do konce velmi těsný, ale zvládli jsme to. Jsem velmi rád za celý tým, za sebe a vlastně za všechny, že jsme tento domácí závod v Berlíně vyhráli.”
Frijns si naopak pochvaluje dobrý management energie
Nizozemský závodník profitoval na lepším zacházení s energií, což mu vyneslo v cíli druhé místo. “Günther a JEV spolu tvrdě bojovali, takže jsem se snažil ušetřit co nejvíce energie, abych dojel do cíle. V polovině a na konci závodu jsme byli ve věci managementu energie velmi dobří. Jsem opravu spokojený s dnešním výsledkem.Je skvělý skvělý pocit, že jsem opět získal pódiové umístění – moje první v této sezoně.”
Maxi díky dnešnímu výsledku poskočil na průběžné druhé místo a je tak novým aspirantem na zisk titulu. Ovšem první da Costa má solidní náskok čítající 68 bodů. Pokud Portugalec zítra získá alespoň o osm bodů více než jeho přímí konkurenti, stane se předčasně mistrem formule E.
V neděli čeká na jezdce jeden volný trénink od 11:30. V 14:15 pak následuje kvalifikace a od 19:00 v pořadí už čtvrtá ePrix na okruhu vybudovaném na bývalém letišti Tempelhof.
POŘADÍ ŠAMPIONÁTU JEZDCŮ | |||
Pozice | Jezdec | Tým | Body |
1. | António-Felix da Costa | DS Techeetah | 137 |
2. | Maximilian Günther | BMW I Andretti Motorsport | 69 |
3. | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Schaeffler | 61 |
4. | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | 59 |
5. | Stoffel Vandoorne | Mercedes-Benz EQ | 57 |
6. | André Lotterer | TAG Heuer Porsche | 55 |
7. | Sam Bird | Envision Virgin Racing | 52 |
8. | Sébastien Buemi | Nissan e.Dams | 52 |
9. | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah | 51 |
10. | Alexander Sims | BMW I Andretti Motorsport | 49 |
11. | Oliver Rowland | Nissan e.Dams | 44 |
12. | Robin Frijns | Envision Virgin Racing | 40 |
13. | Edoardo Mortara | Venturi Racing | 36 |
14. | Nyck de Vries | Mercedes-Benz EQ | 30 |
15. | Jerome d’Ambrosio | Mahindra Racing | 19 |
16. | Pascal Wehrlein | Mahindra Racing | 14 |
17. | James Calado | Panasonic Jaguar Racing | 10 |
18. | Daniel Abt | NIO 333 FE | 8 |
19. | Brendon Harley | Geox Dragon | 2 |
20. | Felipe Massa | Venturi Racing | 2 |
21. | René Rast | Audi Sport Abt Schaeffler | 1 |
22. | Alex Lynn | Mahindra Racing | 0 |
23. | Sergio Sette Camara | Geox Dragon | 0 |
24. | Jamse Rossiter | DS Techeetah | 0 |
25. | Ma Čching-Chua | NIO 333 FE | 0 |
26. | Nico Müller | Geox Dragon | 0 |
27. | Oliver Turvey | NIO 333 FE | 0 |
28. | Neel Jani | TAG Heuer Porsche | 0 |