Alespoň to tvrdí generální ředitelka a předsedkyně společnosti Mary Barra během své hlavní prezentace na CES 2022.
Zatímco společnost očekává, že její dceřiná společnost Cruise s vlastním pohonem bude první, kdo spustí službu robotaxi, Barra uvedla, že společnost také usiluje o osobní AV.
„Díváme se dále na příležitosti, jak rozšířit technologii plně autonomních vozidel na osobní přepravu s bezpečností a kvalitou, kterou naši spotřebitelé očekávají, a se špičkovou technologií autonomních vozidel, která změní zkušenost s vlastnictvím, jak ji známe, při sledování několika cest současně,” řekla Barra.
„GM a Cruise získávají značné technologické znalosti a zkušenosti a pracujeme na tom, abychom byli nejrychlejší na trhu s maloobchodním osobním autonomním vozidlem. Ve skutečnosti je naším cílem dodat naše první osobní autonomní vozidla již v polovině tohoto desetiletí.
Since @kvogt first hopped in a fully driverless ride over two months ago, we’ve been busy!
✅ 350+ rides completed
✅ 200+ employee riders
✅ ~9K milesAll fully driverless (and fully awesome). We can’t wait to bring this experience to the rest of San Francisco. Stay tuned! pic.twitter.com/RPMD2Wh44c
— cruise (@Cruise) January 6, 2022
Není to poprvé, co Barra zmínila cíl osobních AV. Barra poprvé během hovoru o výdělcích loni v květnu prozradila, že zkoumá myšlenku prodeje osobních AV s využitím technologie její dceřiné společnosti Cruise s vlastním pohonem.
Cruise, ve které má GM kontrolní podíl, pracuje na sdílených, elektrických, autonomních vozidlech, která budou fungovat v hustých městských oblastech a budou přepravovat lidi a pravděpodobné balíčky. Společnost testuje svou technologii na veřejných komunikacích v San Franciscu a koncem minulého roku začala zaměstnancům zpřístupňovat jízdu bez řidiče (tedy bez člověka). Služba se zatím veřejnosti neotevře.
🎶 Dashing through the dust 🎶 This holiday season, catch our Arizona edition of #FullyAutonomousFriday. We traded in the fog for dust, and it still doesn't faze a Cruise AV going 45 MPH. pic.twitter.com/BqkGMmOJU1
— cruise (@Cruise) December 24, 2021
Není přesně jasné, jaká vozidla by byla autonomní – nebo co je důležitější, jak GM autonomii definuje – a zda by se Cruise stále účastnil tohoto úsilí. Dceřiná společnost s vlastním řízeným vozidlem prochází vlastním exekutivním pozdvižením a snaží se rozjet své podnikání v oblasti komerčních robotaxi.
Generální ředitel společnosti Cruise Dan Ammann nečekaně opustil společnost, přičemž zasvěcenci tvrdili, že byl nucen odejít. Roli prozatímně převzal Kyle Vogt, který spoluzaložil společnost s autonomními vozy a byl prvním generálním ředitelem společnosti. Vogt sloužil jako prezident a CTO značky Cruise.