Generální ředitel Lucidu říká, že účinnost elektromobilů je klíčová, pokud jde o levnější auta

Peter Rawlinson, generální ředitel společnosti Lucid a bývalý hlavní inženýr pro Tesla Model S, nedávno hovořil v Los Angeles. Zopakoval, že u elektromobilů jsou dojezd a účinnost klíčem ke snížení nákladů a zvýšení přijetí.

Lucid již nastavil rekordy dojezdu EV, i když současná nabídka této luxusní elektrické automobilky je poměrně drahá. Stejně jako Tesla a další výrobci automobilů, Lucid pracoval na tom, aby dokázal, co je možné. Nyní je čas využít tuto technologii k tomu, aby byly elektromobily dostupnější.

„Posláním Lucidu není jen dělat elektromobily a naskočit do tohoto rozjetého vlaku s elektromobily. Naším posláním je posouvat stav techniky elektromobilů.”

Zatímco lithium a další materiály pro baterie jsou široce dostupné, baterie pro elektromobily jsou vzácné. Je to proto, že i když materiálů není málo, v současné době není dostatek těžby a zpracování. Nemluvě o tom, že s tím, jak se většina automobilek nyní pohybuje vpřed s EV, poptávka po bateriích rychle roste.

Z tohoto důvodu Rawlinson říká, že cílem je získat více kilometrů z baterie EV. Pokud dokážete použít méně baterií k cestování na delší vzdálenosti, máte v prostoru zjevně vyhráno. To znamená, že můžete postavit více aut, výroba aut bude levnější a můžete je prodat za nižší cenu. Vysvětlil:

„Myslím, že je opravdu důležité, že mám tuto roli, abych se také pokusil vytvořit příběh, který směřuje k efektivitě. Chci jít co nejdále s co nejmenší baterií.”

To znamená, že je jasné, že Rawlinson nenavrhuje, aby výrobci automobilů vyráběli ultralehké dvoumístné vozy s maximální rychlostí 40 kilometrů v hodině. Výrobci elektromobilů se stále musí soustředit na vytváření přesvědčivých a rodinných možností, které si lidé budou chtít koupit, a to vše při snižování cen.

Lucid spojuje účinnost elektrického vozu s velkými bateriemi, aby se jeho současný elektrický sedan Air stal světovým lídrem, pokud jde o dojezd. Rawlinson řekl:

„Udělali jsme to s ultravysokovoltážní, 920voltovou architekturou; rychlejší nabíjení, 300 mil za 21 minut; nejdelší dojezd, 520 mil; nejvíce prostoru v interiéru pro exteriér, největší kus na světě.”

Do budoucna říká, že cílem společnosti Lucid musí být vzít tuto technologii a použít ji ke snížení nákladů pro zákazníky nakupující elektromobily. A upřímně řečeno, to je to, na co by se všichni výrobci automobilů měli pravděpodobně v budoucnu zaměřit. I když je to přitažlivé a přitahuje pozornost značky, když dokáže vyrábět rekordní elektromobily, nejtěžší částí je výroba elektromobilů, která nejen přitahují pozornost lidí a vytvářejí vysokou poptávku, ale jsou také jednodušší na peněženku.

Lucid ještě nevyrábí „levné“ EV, ale nedávno oznámila základní verzi sedanu Air, která bude stát téměř polovinu toho, co stál sedan, když poprvé přišel na trh.

Lucid nakonec přinese na trh menší platformu, která bude nabízet elektromobily od 50 000 USD. Vzhledem k tomu, že jde o luxusní automobilku, není cílem Lucid vyrábět auta levnější než 50 000 dolarů. Rawlinson však říká, že může licencovat svou technologii jiným společnostem, které doufají, že budou vyrábět levnější elektrická vozidla. Generální ředitel uvedl, že některé automobilky se již zeptaly na potenciální licencování.