GM a Honda se zapojuje do projektu, který chce skladovat přebytečnou elektrickou energii

Pracovní skupina pod vedením Hondy a GM představila globální standard pro používání technologie distribuované účetní knihy (distribuovaná kniha je konsensem replikovaných, sdílených a synchronizovaných digitálních dat geograficky rozložených na více sítích, zemích nebo institucích) k vytváření decentralizovaných nabíjecích sítí pro elektrická vozidla.

Skladování přebytečné energie generované větrem nebo solární energií je velkým problémem pro odvětví obnovitelné energie, protože baterie jsou velmi drahé. Elektromobily však již mají značnou skladovací kapacitu, takže dalo hodně práce zapojit je do decentralizovaných energetických sítí pro skladování obnovitelné energie.

První konstrukční specifikace pracovní skupiny MOBI pro integraci elektrických vozidel (EVGI) se snaží položit základy pro decentralizované nabíjecí sítě, které lépe využívají přebytečnou zelenou energii.

Zakladatel MOBI, Tram Vo, tvrdil, že standard nabídne výhody firmám zastupujícím „všechny strany ekosystému elektrických vozidel a nabíjení“.

„Elektrická vozidla, nabíječky a výrobci elektřiny mohou mít zabezpečenou identitu, komunikovat se standardním formátem zpráv a automaticky zaznamenávat transakce, jako je nabíjení, generování a výměna, v distribuované účetní knize.“

Pracovní skupina EVGI vznikla v květnu, přičemž organizaci společně předsedali špičkové automobilové společnosti Honda a General Motors (GM). Významnými členy skupiny jsou také společnosti Accenture, IBM, IOTA Foundation a R3. Christian Köbel, hlavní projektový inženýr společnosti Honda R&D Europe, zdůraznil „masivní přechod“, kterým v současné době prochází energetický sektor, od „centralizované výroby energie ve velkých elektrárnách směrem k distribuovanější a těkavější výrobě energie.”