Günther a BMW zažili v Rijádu hořký vstup do sezony

Noční závody na předměstí hlavního města Saúdské Arábie, Rijádu, byly pro BMW noční můrou, neboť jako jediní odjížděli s prázdnou, navíc Maximilian Günther po jezdecké chybě tvrdě havaroval. Jeho týmový kolega, nováček Jake Dennis dle očekávání bojoval zejména se starty.


“Dny v Rijádu byly samozřejmě velkým zklamáním a bylo to hořké,” okomentoval zklesle německý závodník pro německý portál e-formel.de. “Rozhodně to nebyl start sezony, jaký jsem si představoval. Ale tak už to holt občas v motorsportu chodí, především ve formuli E.”

Pátek začal pro Günthera relativně dobře, když se ze druhé skupiny kvalifikoval na deváté příčce, závod rovněž neprobíhal zcela špatně. “O několik míst jsme si polepšili, a já byl šestý s dost energií. V poslední třetině závodu jsem se ale bohužel ve druhé zatáčce dotkl zdi, pak už jsem byl pasažérem a ve třetí zatáčce jsem tvrdě narazil. Ovlivnilo to tento i druhý závodní den,” lituje rodák z Oberstdorfu.

Zisk bodů byl na dostřel, přišel však hořký konec

Po závodě musel tým dát zkontrolovat baterii dodavateli, zda se tvrdým nárazem nepoškodila. Baterii dostali zpět až půl hodiny před startem sobotního třetího tréninku. “Na druhý den jsme měli také pouze jednu sadu pneumatik. Startoval jsem z deváté a 11. pozice, což byla přese všechno přijatelná startovní pozice k zisku bodů.”

Ani v sobotu BMW a štěstí nepřálo. Do závodu odstartovali z 12., resp. 17. místa. Avšak ani jeden z pilotů cíl neviděl. “V závodě jsme nepostupovali tak, jak jsme doufali. Přesto jsme na pár bodů měli – nehledě na všechny tresty, které posléze přišly. Ale bohužel byl závod předčasně ukončen po boji s Rowlandem a kontaktem s Tomem Blomqvistem. Je samozřejmě hořké, ukončit tyto tři závodní dny takto a odjíždět s nulou.”

Nejenže Němec závod nedokončil, posléze dostal navíc trest odsunu pěti míst na startu následující ePrix v Římě za způsobení kolize s Blomqvistem. BMW však podalo odvolání a nyní se čeká na vyjádření Mezinárodní automobilové federace.

Po kontaktu s Blomqvistem zůstal stát v osmnácté zatáčce, tudíž viděl z první řady hrůzostrašně vypadající nehodu Alexe Lynna. “V únikové zóně jsem seděl v poškozeném autě a pak jsem nalevo uviděl, jak okolo mě Alex v plné rychlosti po halo přeletěl a tvrdě narazil na bariéru z pneumatik. Byl to opravdu nepěkný moment. Všichni jsme si o něj dělali starosti, protože to nevypadalo dobře… Opravdu se nám ulevilo, když jsme dostali pozitivní zprávy. Znovu se ukázalo, jak bezpečná auta jsou. Naštěstí to celé dopadlo dobře.”

BMW se zkrátka nedaří. Pátý závod v řadě bez bodů

Již loňskou sezonu uzavírali špatnými výsledky, přičemž z v Berlíně v posledních třech závodech nebodovali. Bohužel smůla se jim nepovedla prolomit ani v Rijádu.

“Zkrátka nám toho spoustu nevyšlo. Kamenem úrazu bylo, že nám nesedl nový asfalt a podmínky na trati,” naráží Günther na na přeasfaltovanou dráhu a na změny, kterými prošel okruh krátce před konáním ePrix. “A proto jsme už v kvalifikaci nebyli dostatečně rychlí.”

Pro tým to je zatím “nejčernější” období v šampionátu, neboť ani v dobách, kdy byli soukromým týmem Andretti, neměli tak dlouhou šňůru bez úspěchu. Další příležitost na zlepšení si reputace budou mít za měsíc v Římě.

“Budeme teď pracovat s chladnou hlavou a analyzovat. Vůbec nepochybuji o tom, že se po tomto startu vrátíme silní,” hlásá odhodlaně závodník s číslem 28. “Máme kvalitní tým, proto si s tím nedělám hlavu. Už se těšíme na Řím.”