Günther exkluzivně: Formule E má nejvíce zapojených automobilek na světě, to ukazuje důležitost série

Maximilian Günther, který v současnosti závodí pro tým BMW i Andretti Motorsport ve formuli E exkluzivně poskytl rozhovor o své kariéře.

Günther zahájil v roce 2007 kariéru na motokárách a už o tři roky později se přesunul do monopostů, kde závodil ve Formula BMW Talent Cup. Celkově skončil na skvělé druhé pozici. Stejná značka podporuje němce i nyní, ale souvislost to podle jeho slov nemá.

„Můj první rok v monopostech byl sice ve formuli BMW, ale kromě Jense Marquarta(šéf BMW Motorsport) jsem nepracoval s nikým jiným z těch, kteří jsou zapojeni do projektu formule E. Každopádně je skvělé závodit opět pro BMW, tady začala má kariéra v monopostech v roce 2011,” říká závodník.

Poté následovaly sezony ve formuli 3, kde skončil celkově osmý, druhý a třetí. Logický postup tak byl do formule 2. Günther ale trochu překvapivě nepokračoval s týmem Prema, ale přešel do Ardenu, který poslední roky na konkurence ztrácí.

„S Premou jsem měl hezké časy ve formuli 3. Pro formuli 2 jsme měli několik možností, ale když jsme vyhodnotili všechny aspekty, tak byl Arden tou nejlepší volbou.”

Německý závodník se s Ardenem trápil, ale i tak dokázal zvítězit na okruhu Silvestone. Celkově dokončil sezonu na čtrnácté příčce s jednačtyřiceti body.

Následovala další sezona. Zdálo se, že do formule 1 má Günther daleko, i když talent bez pochyby u mladého závodníka je.

„Věřím, že tomu pomohl i můj výkon v juniorském testu ve Valencii před pátou sezonou. To byl důvod, proč jsem získal místo u Dragonu. Bylo zde hodně diskuzí, což je běžné v této fázi kariéry, ale formule E pro mě byla tou nejzajímavější nabídkou.

Na světě není šampionát, který by měl zapojených tolik automobilek jako formule E. To ukazuje, jak jsou nové technologie důležité a jak skvěle funguje koncept formule E,” říká rodák z Obersdorfu.

Po vítězství v Santiagu a druhé příčce v Marákeši je závodník spokojený. Budoucnost je otevřená. BMW kromě formule E závodí například s GT vozy nebo DTM. Pro každého závodníka musí být určitě atraktivní si vyzkoušet závodní speciály DTM.

„Jsem velice spokojený ve formuli E a užívam si to zde. Uvidíme, jaká bude budoucnost v tomto šampionátu. BMW má skvělé projekty a DTM je jedním z nich. Nyní se ale plně soustředím na projekt formule E,” dodává závodník.