Hlavní prioritou nového CEO Toyoty je přepracovat strategii elektromobilů

Nový generální ředitel Toyoty, Koji Sato, se zavázal „drasticky“ urychlit zavádění nových elektrických vozidel jako součást svého cíle přetvořit největšího světového výrobce automobilů na společnost zabývající se mobilitou.

Při odhalování nového vedoucího týmu Sato řekl, že ofenzíva elektromobilů se bude soustřeďovat kolem platformy nové generace, která se očekává kolem roku 2026.

Oznámení přichází v době, kdy je Toyota Motor Corporation kritizována investory, ekologickými aktivisty a nadšenci EV za to, že zaostává v celosvětovém závodě EV.

Sato řekl, že upřednostňuje tříbodovou strategii poté, co 1. dubna převezme funkci generálního ředitele od Akio Toyody. Prioritami bude nastartovat strategii automobilky pro elektromobily, posílit její iniciativy týkající se softwaru Woven a zaměřit se na dosažení uhlíku. neutralita v Asii.

To znamená, že Sato se zavázal, že Toyota se bude držet strategie rozmanitých pohonných jednotek, kterou propagoval jeho předchůdce, v níž automobilka pokračuje ve vývoji hybridních, plug-in hybridních a vodíkem poháněných vozů kromě snahy o elektromobily.

„Nemyslím si, že univerzální řešení funguje,” řekl Sato pro Automotive News a zároveň sliboval velké změny na frontě elektromobilů.

Poznamenal, že obnovené zaměření na elektrická vozidla není reakcí na zvýšenou konkurenci ze strany amerických a čínských startupů ani tradičních rivalů, jako jsou General Motors a Volkswagen.

Toyota to spíše vidí jako čas na vývoj nové generace elektromobilů, které lépe nasměrují identitu její značky a její kompetence jako levného a efektivního výrobce.

„Konkurenceschopnost a náklady na BEV budou velkou výzvou,” řekl.

Pro Sato je hlavní prioritou přehodnotit plány Toyoty na elektrické baterie.

„První je obchodní reforma začínající novou generací BEV. Chceme-li dodat atraktivní BEV většímu počtu zákazníků, musíme zefektivnit strukturu vozu as ohledem na BEV především musíme drasticky změnit způsob, jakým obchodujeme.”

Výkonný ředitel uvedl, že další podrobnosti budou pravděpodobně nabídnuty v dubnu po jeho nástupu do úřadu. Lexus, společnost, kterou v současné době vede jako prezident, bude mít vedoucí roli v řízení tlaku na elektromobily.

Luxusní značka již má za cíl přejít do roku 2035 globálně plně na elektřinu a do roku 2030 prodat 1 milion EV po celém světě. Toyota jako celek se v tomto časovém horizontu zaměřuje na celosvětový prodej 3,5 milionu EV. Nebude snadné se tam dostat, protože Toyota loni celosvětově prodala pouze 24 466 čistě elektrických vozidel.