Generální ředitel Hondy Toshihiro Mibe se v poslední době skutečně začal probouzet a pochopil význam EV a v roce 2022 učinil několik velkých oznámení, která se týkají rozšířené elektrifikace.
Ve svých nejnovějších zprávách Honda plánuje v příštím desetiletí investovat asi 40 miliard dolarů, aby dodala 30 BEV po celém světě. Navzdory tomuto úsilí a dalším finančním prostředkům přiděleným na vývoj polovodičových baterií je Honda stále velmi zafixovaná na hybridní vozidla a plánuje je nadále propagovat.
Honda Motor Co., Ltd. je další automobilka, která se připojila ke svým konkurentům ve sdílení cílů rozšíření elektrifikace a usiluje o 100% prodej elektřiny do roku 2040. U společností jako Honda je důležité si všímat sémantiky používané v tomto odvětví, protože velký rozdíl mezi „elektrifikovaným“ a „čistě elektrickým“. Velká část strategie elektrifikace společnosti Honda stále zahrnuje vozidla s vodíkovými palivovými články (HFCV) a hybridy.
Make an impression in your new Honda e by adding some Honda genuine accessories. Choose between our 5 packs – or individual items to highlight the car's unique features. https://t.co/7EkY0pundq pic.twitter.com/m6WIyNRDXx
— Honda UK (@Honda_UK) September 25, 2021
Pokud jde o 100% bateriová elektrická vozidla, Honda zůstává méně veřejně angažovaná než většina odvětví. Zdá se, jako by to bylo jen před několika měsíci, kdy se Honda nestarala o rozšíření nabídky elektromobilů v USA nad rámec hybridů kvůli nedostatku zájmu zákazníků, protože tomu tak bylo.
Navzdory předchozí skepsi v případných prodejích Honda plánuje dodat svůj první objem BEV. Prologue založený na elektrické platformě Ultium od GM, a také SUV Acura, do USA v roce 2024. Honda se však zaváže pouze k roční kapacitě 70 000 kusů pro tyto dva elektromobily dohromady.
Když už mluvíme o GM, Honda se stala s americkou automobilkou ještě přátelštější, když nedávno oznámila další plány na „společný vývoj řady cenově dostupných elektrických vozidel“ do roku 2027.
Nedávno jsme se dozvěděli, že rozšířené vztahy s GM a nová partnerství s společnosti jako Sony jsou například součástí širší elektrifikační strategie společnosti Honda, která otevírá svou peněženku, aby zajistila, že bude moci splnit své referenční hodnoty pro roky 2030 a 2040.