HWA: Stále se honíme za ostatními

HWA Racelab, Mercedes, formule E, Mexiko ePrix, formula E
Německá stáj HWA Racelab nezažívá příliš povedený start do své premiérové sezony. Není se ale čemu divit. Jádro týmu přešlo rovnou ze závodů v DTM do testů ve Valencii. Přes zisk prvních bodů v Hongkongu zůstává hlavním cílem eliminovat ztrátu na ostatní.

Tým HWA v minulém kole v Hongkongu vybojoval první body, když Gary Paffett protnul cílovou pásku jako osmý. Navzdory těžkému úvodu sezony se tak zdá, že se tým, který přišel přímo z DTM, začíná odlepovat ode dna.

„Když si uvědomíte odkud přicházíme, že jsme úplní nováčci a máme dva zcela nové piloty, bude vám jasné, že začátek v Rijádu pro nás musel být hodně těžký. Křivka našeho procesu učení je stále velmi strmá. I pro mě osobně, i když jsem měl zkušenosti z formule E,“ uvádí Franco Chiocchetti, šéf traťových operací HWA Racelab.

„V naší premiérové sezoně se snažíme zacelit mezeru v pochopení formule E. Ostatní před námi na to měli čtyři roky.“

V Hongkongu se tým odlepil ode dna. Stoffel Vandoorne i Gary Paffett získali první body

S přihlédnutím k úspěšné historii HWA v DTM je jasné, že ambice týmu jsou podobně vysoké. Dopomoci má i hvězdná dvojice jezdců Gary Paffet a Stoffel Vandoorne. K pomalejším startu přispívá i fakt, že na formuli E se tým přeorientoval až s počátkem předsezonních testů ve Valencii.

„V HWA jsem začal pracovat v březnu (předtím působil jako inženýr Lucase di Grassiho v Audi – pozn. redakce) a pochopitelně se celý tým soustředil na program v DTM. Tak to šlo až do neděle před testy ve Valencii. Vlastně jsme přišli rovnou ze závodů DTM.

Samozřejmě jsme mezi tím odvedli nějaký kus práce, ale lidé v týmu prakticky neměli žádnou pauzu. Od doby co začala sezona jdeme od jednoho závodu k dalšímu a nenaskytla se možnost si trochu vydechnout.“

Jiná formule E

Sám Chiocchetti po zkušenostech v Audi rozhodně má týmu co nabídnout. Na formuli E rovněž nahlíží jako na zcela jiný druh závodění. To s sebou nese i změnu přístupu k věcem. Podobnou filosofii vyžaduje i po lidech okolo sebe. Zkušenosti v jiných závodních sériích jsou vítaným benefitem, nicméně prý automaticky nezaručují zisk místa.

„Elektrická formule je obrovsky jiná ve srovnání s jinými šampionáty. Mám za to, že si to lidé neuvědomují až do momentu, kdy tu začnou pracovat. Svými zkušenostmi se snažím tým navigovat takovým směrem, abychom byli schopni konkurovat v jednotlivých závodech.

Jde o jednodenní akci, takže k tomu musíme přistupovat tak, abychom minimalizovali počet problémů, zaměřili se na důležité věci, drželi se našich základů a příliš nefantazírovali. Když se dostanete do problémů během tréninku, vždy jste rázem o krok pozadu, protože se snažíte minimalizovat ztrátu na ostatní. Dobrého výsledku tak můžete dosáhnout pouze tehdy, běží-li všechno hladce,“ tvrdí Chiocchetti.

VIDEO: Jubilejní padesátá ePrix historie formule E v sestřihu