Hyundai chystá malý elektromobil

Hyundai má oficiální plány uvést na evropský trh cenově dostupné elektrické vozidlo základní úrovně. Značka nedávno uvedla na trh svůj oblíbený crossover Ioniq 5 a plánuje jej následovat s několika plně elektrickými vozidly.

Hyundai i Kia si v minulosti pomáhali v elektrifikaci a již nějakou dobu jsou k dispozici dostupnější „entry-level“ modely.

Zatímco crossover Ioniq 5 je rivalem Tesly Model Y, Hyundai jako další uvede na trh sedan Ioniq 6, který bude konkurovat Tesle Model 3. Již za pár let má jihokorejská značka za cíl uvést na trh Ioniq 7 – SUV. V současnosti je k dispozici jen málo plně elektrických třířadých SUV. Podobně jako u elektrických pickupů je to trh, který si zaslouží, aby jej výrobci elektromobilů oslovili, a to spíše dříve než později.

Kromě rostoucího seznamu atraktivních elektromobilů Hyundai, které budou konkurovat automobilkám Tesla, Ford a dalším, značka také vidí důležitost možností orientovaných na hodnotu, zejména pro Evropu. Hyundai a Kia jsou již léta předními hodnotami v tomto odvětví, i když dali jasně najevo, že to není nutně středem zájmu u sestav, jako je řada modelů Ioniq a Genesis vyšší třídy přicházejících na trh nyní a v budoucnu.

Podle šéfa marketingu Hyundai Motor Europe Andrease-Christopha Hofmanna se značka zavázala uvést na evropský trh zcela elektrický vůz základní úrovně. Hofmann však měl jasno v tom, že vývoj „bateriového miniautomobilu“ bude nějakou dobu trvat, než se vyvine do verze, která může jít do výroby.

Malá auta jsou v Evropě populární a automobilky jako Volkswagen Group se snaží na tuto skutečnost spoléhat při plánování svých budoucích řad elektromobilů. Automotive News Europe uvádí, že VW Group se zaměřuje na počáteční ceny kolem 20 000 EUR pro základní elektromobily od Cupra, Škoda, Volkswagen a dalších značek, které zastřešuje.

Podle Hofmana Hyundai usiluje o podobnou počáteční cenu, jakmile bude připraven uvést na trh svůj dostupný mini EV. Řekl to na kongresu Automotive News Europe v Praze.

Tesla mluvila o cenově dostupnějším základním voze pro budoucnost, i když, podobně jako jeho Cybertruck, je tento projekt stále odsouván. Mezitím generální ředitelka GM Mary Barra nadále opakuje, že General Motors plánuje porazit Teslu cenou tím, že v blízké budoucnosti uvede na trh několik cenově dostupných EV.

Hofman dodal, že do roku 2030 Hyundai uvede na trh 11 plně elektrických vozidel, a to navíc k Ioniq 5. Ioniq 6 sedan má dorazit do Evropy před koncem roku 2022, ale nebude dostupný v roce na většině trhů do začátku roku 2023 nebo později.

Hofman také vysvětlil, že Ioniq 7 je zaměřen spíše na USA, protože mnoho lidí na našich březích má tendenci být fanoušky větších vozidel. Někteří fanoušci EV by však pravděpodobně namítli, že cenově dostupné miniauto EV by se ve Státech mohlo prodávat docela dobře.