Elektromobily se dnes staly hlavní součástí cestovních map automobilových společností. Automobilky si nyní uvědomily, že zasouvání dílů elektromobilů do vozidel postavených na benzín nemusí vždy vést k typu účinnosti, jaký elektromobil a výrobní linka potřebují. S ohledem na tuto skutečnost je Hyundai nejnovější automobilkou, která ohlásila modulární platformu pouze pro elektromobily, a zároveň oznámila, že do roku 2025 bude vyrábět 23 bateriových elektrických vozidel.
Nová Electric-Global Modular Platform (E-GMP) bude základem vozů Hyundai a Kia počínaje rokem 2021. Prvním vozem bude Hyundai Ioniq 5, který jsme dosud viděli pouze v koncepční podobě. Poté bude použit v dalších vozidlech od společností Hyundai a Kia, pravděpodobně bude nový Ioniq také součástí. Myslí se ale i například na model Genesis.
Hlavními součástmi platformy budou baterie pod kabinou a motor. Hyundai uvedl, že díky spojení komponent se navzdory malým rozměrům zvýšila maximální rychlost motoru až o 70 procent ve srovnání se stávajícími motory. Společnost uvádí, že ze systému může vydat až 600 koňských sil a že společnost předvede vysoce výkonný vůz příští rok.