Hyundai neplánuje opustit výrobu spalovacích motorů

Koncem loňského roku se objevila fáma, že se Hyundai chystá ukončit veškerý vývoj spalovacích motorů. Výrobce nakonec oznámil, že to není pravda, i když stále oznámil, že minimálně v Evropě chce prodávat EV i po roce 2035.

Australský expert na automobily nyní hovořil s Albertem Biermannem, který je výkonným technickým poradcem skupiny Hyundai od doby, kdy odešel z funkce prezidenta skupiny a vedoucího divize výzkumu a vývoje (R&D). Potvrdil, že společnost nemá v úmyslu vzdát se ICE a vysvětlil, že pokud si Hyundai chce udržet svou pozici na globální automobilové scéně, bude pokračovat ve vývoji motorů spalujících palivo.

„Pokračujeme pro další úrovně emisí [ve vývoji vnitřního spalování]. Nemáme jinou možnost. Chci říct, nevzdáváme se spalovacích motorů, správně, jsme globálním hráčem.”

Dále zmiňuje emisní normu Euro 7, která má být zavedena v roce 2025, a že Hyundai hodlá vyrábět motory, které budou tuto normu splňovat. Biermann poukazuje na nabíjecí infrastrukturu, která na mnoha místech světa není příliš rozvinutá, jako na hlavní důvod pokračujícího rozvoje ICE.

„Pokračujeme tedy se spalovacími motory, ale vytvoříme zcela novou rodinu spalovacích motorů? Ano, chci říct, že musíte dodržovat emisní předpisy a to vyžaduje někdy intenzivní vývoj. Například Euro 7 je docela náročné. Takže to je na pořadu dne.”

Může se však stát, že Euro 7 bude vyžadovat dodatečné prostředky k čištění výfukových plynů vozidel a zajištění jejich co nejčistšího provozu, a existuje možnost, že v některých případech to může způsobit, že bude vozidlo příliš drahé (možná dokonce do roku 2025 dražší než ekvivalentní EV). Jinými slovy, může existovat finanční pobídka k urychlení expanze dobíjecích sítí po celém světě, takže plány Hyundai se mohou změnit.

Vše bude nakonec záviset na tom, jak přísná bude norma Euro 7 a o kolik více přidá k ceně vozidla ICE. Hyundai také neopouští myšlenku vyrábět vozidla s vodíkovými palivovými články, což potvrdilo nedávné odhalení N Vision 74 Concept; v roce 2024 údajně také uvede na trh zcela nový Nexo FCV.