Hyundai RN22e a N Vision 74 Vzhled na trati s vzrušujícím zvukem

Tyto dva nové elektrické koncepty (z nichž jeden má vodíkový palivový článek) jsou zde proto, aby dokázaly, že EV může být zábavné řídit.

Hyundai chce, abyste jasně rozlišovali mezi koncepčními vozy, z nichž mnohé jsou vyrobeny tak, aby předvedly konkrétní styl karoserie, a svými dvěma nejnovějšími válcovacími laboratořemi, které jsou plně funkční vozy s působivými specifikacemi. RN22e je založen na sedanu Ioniq 6 a má stejný výkon jako Kia EV6 GT, zatímco N Vision 74 je retro inspirované vozidlo na vodíkové palivové články s ještě větším nadhledem.

Po odhalení koncepčního dua Hyundai zveřejnil video, které ukazuje, jak obě vozidla jedou na trati. Nejprve ukazují pohon všech kol RN22e, zdůrazňující jeho agilitu, snadnost, s jakou lze jeho záda švihnout, a překvapivě vzrušující znějící vylepšený hluk motoru – zní skoro jako závodní benzínový motor.

Druhá část videa je věnována modelu N Vision 74, jehož vzhled je inspirován konceptem kupé ze 70. let, který se nikdy nedostal do výroby. Pokud máte rádi auta, která kombinují retro a moderní designové prvky, nejsou o nic lepší než toto a ani toto vozidlo není žádný troškař.

Hyundai uvádí, že má dva zadní motory, jeden pro každé kolo, s kombinovaným výkonem 500 kW (671 koní) a pokročilým vektorováním točivého momentu. Je zajímavé, že výrobce poznamenává, že i když má toto vozidlo jak vodíkový palivový článek generující elektřinu, tak i 62 kWh baterii, ve skutečnosti běží chladněji než čistě EV RN22e.

Zdá se nepravděpodobné, že by koncept N Vision 74 vytvořil produkční verzi, zejména proto, že jde pouze o jednorázovou záležitost, která není založena na existujícím produkčním modelu, jako je RN22e. Nevíme, zda bude existovat extrémní varianta Ioniq 6, která bude obsahovat tak extrémní widebody nebo závodní modifikace inspirované jako RN22e, ale Ioniq 6 N je za rohem a pravděpodobně bude mít velmi podobná výkonová čísla jako u RN22e.