Hyundai šlape do elektromobily

Hyundai Motor Group, která zahrnuje značky Hyundai, Kia a Genesis, je jednou ze starších automobilek, které masivně investovaly do elektromobilů nové generace.

Společnost sklízí výhody, Jose Muñoz, globální COO Hyundai, na autosalonu v Los Angeles prohlásil, že investice do elektromobilů již dosahují ziskovosti a vyplácejí se s rostoucím podílem na americkém trhu. Výkonný ředitel však poznamenal, že přechodná vozidla, jako jsou hybridy, jsou také hnací silou růstu společnosti v USA.

Přestože je Hyundai Motor Group druhým prodejcem elektrických vozidel v USA hned po Tesle, rychle získává podíl na trhu a poskytuje prodejcům rekordní zisky tím, že poskytuje širokou škálu vozidel budoucnosti, řekl Muñoz na Automotive News Congress v Los Angeles s tím, že Hyundai vnímá toto období jako přechodné období.

„My v Hyundai jsme přemýšleli o tom, jak se budeme orientovat při přechodu. Na základě informací, které dostáváme od našich zákazníků, ne všichni jsou připraveni přejít na elektrický vůz v jediném okamžiku.”

Muñoz, který je také generálním ředitelem společností Hyundai a Genesis Motor North America, dodal, že automobilka má všechny základy, pokud jde o nové technologie pohonu, a argumentoval tím, že kupující Hyundai hybridy jsou kupujícími Hyundai EV zítřka.

„Rozhodli jsme se investovat do hybridního, hybridního plug-in a elektrického pohonu zároveň. To nám dalo skvělý dobyvatelský nástroj, jak přivést zákazníky jiných značek. Myslí na budoucnost, ale chtějí mít jistotu.”

Nezapomínejte, Muñoz řekl, že zásadní změny ve federálních pobídkách pro elektromobily, které přinesl zákon Bidenovy administrativy o snížení inflace, byly pro nás „skutečným zklamáním“, přičemž ztráta pobídek pro elektromobily byla ranou pro strategii elektrifikace Hyundai.

Poukázal také na to, že zákon byl oznámen v srpnu poté, co se Hyundai Motor Group již zavázala utratit v USA 10 miliard dolarů na projekty EV do roku 2025, včetně nového závodu v Gruzii.

Automobilka v současné době jedná s Bidenovou administrativou, zatímco vládní agentury vypracovávají přesná pravidla nového motivačního programu, dodal Muñoz. Hyundai navrhl implementaci tříletého přechodného období pro postupné ukončení svých pobídek, což by jí poskytlo čas na vybudování své americké montážní továrny a společného podniku na výrobu baterií.