Hyundai testuje první elektrický model Ioniq 5 N

První elektrický Hyundai, který nosí nový odznak výkonu N, je Ioniq 5. Nezapomeňte, že je to EV, takže zvuk, který vydává (nebo spíše nevydává), ve skutečnosti mnoho neprozrazuje, přesto můžeme vyvodit nějaké závěry pouhým sledováním videa.

Můžeme se například podívat na to, jak moc se vozidlo naklání v zatáčkách, abychom se pokusili předvídat, jak pevně bude odpružené. Pro srovnání, Ioniq 5 má o 10 cm delší rozvor než Kia EV6, která je založena na stejné platformě, a Hyundai je nastaven více pro pohodlí, takže vykazuje znatelně větší naklánění karoserie v zatáčkách. než Kia.

Očekáváme proto, že si Ioniq 5 N zachová část této komfortní orientace, takže by měl být o něco pohodlnější než předvídatelně velmi tuhá a sportovní Kia EV6 GT. Rozvor také pomáhá Hyundai dosáhnout lepší jízdní kvality, takže není žádným překvapením, že maskovaný prototyp v tomto videu od Car Spy Media se v ostrých zatáčkách převaluje.

Zároveň se zdá, že nastavení odpružení je podstatně tužší než u nižších verzí, takže zážitek z jízdy by se měl také změnit. Hyundai zatím nezveřejnil žádná výkonová čísla, ale Ioniq 5 N bude mít pravděpodobně podobný výkon jako EV6 GT, který má 576 koní a zrychlí na 100 km/h za 3,5 sekundy a dosáhne rychlosti 260 km/h.

Nejvyšší rychlost bude s největší pravděpodobností stejná pro oba modely, protože je elektronicky omezena, ale existuje šance, že Hyundai bude mít menší výkon, takže čas sprintu může být blíže 4 sekundám. Mějte na paměti, že se jedná o čistou spekulaci založenou na sledování tohoto videa a jeho korelaci s tím, jaké rozdíly víme mezi Ioniq 5 a EV6, jejichž horká varianta GT byla odhalena se specifikacemi a dává nám něco, na čem se můžeme vydat.