Jak formule E naloží se starou technikou? Téměř vše rozprodá

První čtyři léta formule E jsou již prakticky minulostí. Posledních několik závodů a do hry vstoupí zcela nové vozy. Nastupující generace monopostů je revoluční, stejně jako samotná myšlenka seriálu. Co se ale stane s těmi starými? A jak bude nakládáno například s akumulátory?


Tak právě tuto otázku nyní řeší vedení šampionátu. Podle jejího ředitele Alejandra Agaga už má jistou představu, podle které bude možné baterie z úvodních sezon využít v širokém rozsahu. Od škol až po byznys ve výrobě solární energie.

„Tyhle baterie mohou vydržet ještě dlouho, pokud se s nimi nebude závodit v takto super konkurenčním prostředí. Jestliže budou využívány například ve firemní laboratoři nebo tak podobně, mají před sebou ještě dlouhý kus života. Mohou být využity ve školách nebo jako uložiště sluneční energie. Každopádně je zcela jistě budeme i nadále využívat. A přínosné je, že jsou majetkem formule E.

Na konci jejich životnosti budou pochopitelně recyklovány. Na recyklaci autobaterií se nyní zaměřuje mnoho sil a do budoucna z toho bude velký byznys. Až 99 procent baterií bude možné takto recyklovat,“ uvedl šéf série Agag.

A své využití prý najdou i pro současné monoposty formule E SRT_01E, o které je prý ze strany veřejnosti velký zájem. Největší poptávka je pochopitelně po vítězných autech. Jedno z nich si plánuje zakoupit i Agag.

„Tyhle auta budou mít za 40 až 50 let obrovskou hodnotu. Chci si pořídit to, se které zvítězilo v úplně prvním závodě. Ale společnosti za něho zaplatím. Už mě oslovilo několik lidí, že by si také některý z vítězných monopostů zakoupili a rozšířili svou sbírku,“ doplnil s nadšením Agag.

Čtěte také: PANUJÍ OBAVY O NEZAUJATÝ VÝVOJ NOVÉ GENERACE VOZŮ

Velké odhalení nové generace vozů formule E