Jak pokračuje budování evropské sítě rychlonabíječek Ionity? Už stojí prvních 10 stanic

Až stovka nabíjecích stanic do roku 2018, další tři stovky poté do konce 2020. Tak by měla vypadat panevropská síť nabíječek projektu Ionity, za nímž stojí řada velkých automobilek. Jaký je stav ke konci září?


V provozu schopném stavu stojí první kusy v Rakousku, Německu, Francii, Švýcarsku a Dánsku. Suma sumárum, celkem lze elektrický vůz odbavit v těchto zemích odbavit na deseti stanovištích. Splněna je tedy pouhá desetina plánu. Nicméně ve výstavbě je již další šestnáctka.

Z toho sedm jich vyroste u našich západních sousedů a zejména pak v okolí Stuttgartu. Svých nabíječek se dočká i Norsko, na jehož území vzniknou čtyři taková místa. V příštím roce by Ionity podle všeho mohla zavítat i do Česka.

V současnosti zákazníci zaplatí v přepočtu okolo 200 korun za jeden nabíjecí cyklus. Naproti tomu dostane vůz službu dosud nevídanou. Maximální nabíjecí výkon až 350 kW, což se rovná 10 – 15 minutám nabíjení do plné kapacity. Nicméně takové množství energie není schopno přijmout žádné ze současných aut.

Nabíječky Ionity jsou však natolik inteligentní, že skrze připojení typu CCS rozpoznají, jakým nejrychlejším způsobem lze vaše auto dobít bez toho, aby nedocházelo k degradaci bateriového systému. Stále by mělo jít o nejrychlejší způsob, oproti běžným stanicím s 50 kW nabíjecího výkonu.

Čtěte také: MUSK ČELÍ OBVINĚNÍ Z PODVODU S CENNÝMI PAPÍRY. BLÍŽÍ SE BANKROT AUTOMOBILKY TESLA?

Přední světové automobilky vybudují síť nabíjecích stanic napříč Evropou