Jak si jezdci představují “perfektní” závodní víkend?

V letošní sezoně se konaly tréninky v sobotu ráno, poté se dopoledne jela kvalifikace a večer závod. Ovšem pro ePrix Berlína a New Yorku došlo ke změně. Zatímco v hlavním městě Německa začal závodní víkend tréninkem již v pátek a v sobotu následovala kvalifikace a závod, tak v ulicích Brooklynu se jel double-header – závodilo jak v sobotu, tak i v neděli.

Právě na formát víkendu, který byl aplikován v Berlíně byl dotázán Sébastien Buemi. “Ve formuli E má stejně jako ve formuli 1 momentálně každý tým ‘kontrolní místnost’, ve které inženýři analyzují všechna data. Samozřejmě můžete všechno optimalizovat, když máte více času. Netuším, co je ve výsledku lepší,” odpověděl Švýcar, podle kterého by nebylo od věci, kdyby se jezdilo už od pátku: “Mám pocit, že beztak v sobotu ráno není příliš diváků. Nikdo nepřijde v 8:00. Přijdou teprve ve 12:00 na kvalifikaci, nikoliv předtím. Kdybychom něco měli v pátek odpoledne, potom by tam nějací diváci mohli být.”

Avšak Alexander Sims v obou formátech nevidí žádný zásadní rozdíl: “Moc se toho nezměnilo.Znamenalo to pouze, že byla trať při kvalifikaci studenější. Nedocházelo k takovým změnám teploty ani vlastnostem trati než obvykle. Ale nehledě na to bylo dobré, že jsme měli o víkendu trochu více času.”

Pilot BMW navrhl poměrně zajímavé řešení, a sice zkombinovat oba formáty. Zdůrazňuje, že pokud by se kalendář skládal pouze z double-headerů, potom by bylo přibližně pouze šest závodních víkendů. Zatímco Edoardo Mortara, který dříve závodil v německém šampionátu cestovních vozů, kde se také jezdí dva závody za víkend, by uvítal právě dvouzávodový formát: “Upřednostňuji dva závody. Přišel jsem z DTM, kde jsme přešli z jednoho závodu na dva. Pro mě osobně to bylo lepší.”