Jezdecká chyba stála Birda pódium, Frijns byl “ve špatný čas na špatném místě”

Přestože Virgin odstartoval do sobotního dne na okruhu bratří Rodríguezů ve slušné formě, když se jeho jezdci kvalifikovali na pátém a šestém místě, tak v závodě je doprovázela smůla a Mexiko opouštěli s nulou na kontě.

V prvním tréninku jim sice patřili pozice 17. a 18, ale to bylo ovlivněno tím, že kvůli nehodě Daniela Abta nestihli absolvovat kvalifikační simulace. Avšak ve druhém tréninku už ukázali pravý potenciál Audi e-tron FE06. Sam Bird zajel kolo v čase 1:07.672s, čímž pokořil traťový rekord. Robin Frijns ztratil na svého týmového kolegu přes půl vteřiny a obsadil šesté místo.

Katastrofa Audi po mexicku: Abt počítal s odstoupením už před závodem, Di Grassi zkritizoval rychlost

Výkon z úvodních tréninkových jízd zopakoval Bird i ve své kvalifikační skupině, kde byl s přehledem nejrychlejší. Na druhého Stoffela Vandoorna měl dvoudesetinový náskok. Toto kolo mu zajistilo účast v super pole, ve kterém si vybojoval start z šesté pozice. Ale díky penalizaci Pascala Wehrleina se posunul o příčku výše.

Ve druhém kole se po vyvedeném manévru před stadionem dostal před Nycka de Vriese, po fázi safety caru zapříčiněnou nehodou Nika Müllera si podal opět v sekci stadionu Andrého Lotterera a posléze aktivoval útočný mód, který mu dopomohl k překonání Sébastiena Buemiho. Dlouhou dobu se držel na třetím místě, než se přihnal Antonio-Félix da Costa. Při souboji s Portugalcem ztratil kontrolu nad svým vozem, ve třetí zatáčce se sklouzl do TechPro bariéry a propadl se na devátou pozici. Kvůli poškozenému přednímu křídlu, které se mu zakleslo pod přední nápravu, musel odstoupit.

“Dnes jsem opravdu zklamaný. Ráno jsme ukázali, jak je auto rychlé, a během závodu jsem dělal velké pokroky – pódium bylo na dosah,” lituje promarněné šance Bird, jehož slova cituje portál e-formel.de. Přiznává však, že za incident si může sám. “Zlomilo mi srdce, že jsem o auto přišel krátce před koncem závodu. Ale dokazuje to, jak je tento šampionát náročný. Zkrátka tu není prostor na chyby. Tým pracoval po celý víkend tak tvrdě a je škoda, že si neodvážíme body. Ale příští týden budeme tvrdě pracovat na přípravě na Marrákeš.”

Frijns doplatil na de Vriesův technický problém

Také Robin Frijns, kterému utekl postup do super pole o 44 tisícin, měl slušně rozjetý závod. Držel se za Birdem. Ovšem zatímco Birdovi se podařilo Buemiho překonat, tak Frijns se za Švýcarem zasekl, což se pro něj zřejmě stalo osudným.

Když se de Vries bránil před da Costou, tak jej v první zatáčce postihl technický problém a Nizozemec se stal pouhým pasažérem. Cestou k bariéře vzal s sebou právě Frijnse, který se tak ocitl mimo trať a propadl se za bodované pozice. Do cíle dojel se značně poškozeným virginem na 12. místě. Tím to však pro Frijnse neskončilo, protože byl dodatečně diskvalifikovaný.

“Zase tu zkrátka nestálo štěstí na mé straně. Během závodu jsem dělal velké pokroky a myslím si, že jsem dnes mohl stát na pódiu. Ale byl jsem ve špatný čas na špatném místě a kolize s Nyckem mi vzala veškeré šance na zisk bodů. Pro tým to byl náročný víkend, ale jelikož je Marrákeš za dveřmi, musíme se vzpamatovat a začít s přípravami na nadcházející závod,” nevzdává se Frijns.

Pro šéfa týmu Sylvaina Filippiho bylo Mexiko zdrcující, protože z možného dvojitého pódia nakonec bylo nula bodů, jedno odstoupení a diskvalifikace: “Dnešní závod byl hořkým zklamáním. To, že jsme mohli získat minimálně jedno pódium – možná dvě, je zužující. Po celý víkend jsme ukazovali, že máme dobrou rychlost  Oba jezdci udělali v úvodu velké pokroky. Ale jak víme, ve formuli E se může stát cokoliv. A my se budeme nyní soustředit na to, získat v dalším závodě hodně bodů.”