Jsme tu, abychom vyhrávali, je odhodlané Porsche

Přestože se v předsezónních testech ve Valencii Porsche potýkalo s nováčkovskými nemocemi a jeho vozy patřily spíše k těm pomalejším, tak jsou před úvodním podnikem sezony v Rijádu plní optimismu.

“Test formule E ve Valencii nebyl zcela reprezentativní,” zdůrazňuje šéf týmu Pascal Zurlinden. “V zásadě cestujeme na naše první dva závody připraveni velmi dobře. Samozřejmě, že bychom byli rádi za body. Všeobecně ale závodíme se stejným cílem: vyhrávat závody. Jsme si však vědomi síly našich soupeřů – v šesté sezoně bude proti sobě závodit celkem deset výrobců a dvanáct vysoce profesionálních týmů formule E. Před tím máme samozřejmě respekt, ale zároveň se na tuto výzvu těšíme.”

Jani: “Závod nelze zcela nasimulovat.”

“Velmi se na to těším. Je skvělé, že už to konečně začíná,” nemůže se dočkat zhasnutí červených světel a oficiálního startu sezony 2019/20 Neel Jani.

Ovšem ani Švýcar není ve formuli E žádným nováčkem. V roce 2017 startoval v Hongkongu za tým Dragon. Je si dobře vědom toho, že v Rijádu to nebudou mít vůbec jednoduché: “Ale také víme, že tím začíná cesta do neznáma, díky čemuž je to celé ještě napínavější. Jsme připraveni, jak nejlépe to jde, avšak mimořádné situace na závodní trati nemůžete nasimulovat. Do naší první sezony formule E budeme startovat plně soustředěni.”

Lotterer řadí okruh na Blízkém východě k jedněm z nejlepších

Pro druhého pilota nováčků ze Stuttgartu Andrého Lotterera je trať v Saúdské Arábii jednou z nejoblíbenějších tratí v kalendáři: “Z mého pohledu je okruh v Ad Diriyahu jednou z nejlepších tratí v kalendáři. Je tam mnoho kombinovaných zatáček, zejména od první do 14 zatáčky se střídají levotočivé a pravotočivé zatáčky. Tento úsek je velmi rychlý. Tam musíte jezdit opravdu precizně a nesmíte si dovolit žádnou chybu. Kromě toho do toho promlouvají různé výškové profily, což jej dělá v porovnání s ostatními okruhy mimořádným. Je opravdu zábavné tam jezdit. Proto patří k mým oblíbeným tratím.”

Naopak Jani zná trať pouze ze simulátoru, přesto ji hodnotí pozitivně. “Jsou tam pasáže s výrazným převýšením,” popisuje rodák z Roschachu, jehož slova cituje portál e-formel.de. “První část trati se skládá z rychlých zatáček a z plynulejších přechodů, zatímco druhý úsek z pomalých a z úzkých zatáček, které jsou obvyklé pro klasický okruh formule E. Kromě toho se téměř vůbec nevlní, což je pro městský okruh netypické. Celkově vzato je trať technicky náročná, protože je tam ze všech typů zatáček něco.”

Od testů na okruhu Ricarda Torma to bude poprvé, co usedne 38letý závodník opět za volant Porsche 99X Electric. “Testování na závodní trati bylo oficiálními předsezónními testy uzavřeno. V návaznosti na to se pokračovalo s prací na simulátoru. Kromě toho pravidelně sdílím mé poznatky se svým závodním inženýrem.”