Kanada pustila do provozu autonomní dodávky pro doručování

Myšlenka vozidel „bez řidiče“ v posledních letech rychle rostla díky testům a některým „poloautonomním“ vozidlům, která jsou již na silnici. Nyní velký řetězec s potravinami podepsal dohodu s americkou společností o poskytnutí flotily malých autonomních dodávkových vozů.

Potravinový řetězec Loblaw Companies Ltd. podepsal smlouvu s kalifornskou společností Gatik AI na dodávku pěti malých dodávkových vozů, které budou od ledna na veřejných komunikacích.

Gatik dodává lehké a středně těžké nákladní vozy pro přepravu mezi podniky na krátké vzdálenosti a přepravu zboží z distribučních skladů do maloobchodních prodejen. Gatik již tuto technologii používá ve spolupráci s Walmartem v Arkansasu od roku 2019 a s dalšími zákazníky, kteří požadují 30 000 autonomních dodávek.

„Čím více Kanaďanů přechází na online nakupování, hledali jsme způsoby, jak zefektivnit náš dodavatelský řetězec. Skvělým příkladem je autonomní doručování na střední míle,” uvedla v tiskové zprávě Lauren Steinberg, viceprezidentka Loblaw Digital.

V rámci dohody s kanadským řetězcem Loblaw se dostane do provozu pět vozidel jedoucích po městských, příměstských a dálničních trasách z automatizovaného vychystávacího zařízení Loblaw (pro online objednávky), jenž pojedou po pěti pevných trasách do online míst vyzvednutí Loblaw PC Express v Torontu.

Vozidla budou provádět několik cest sedm dní v týdnu po dobu 12 hodin denně. Díky téměř 30 kamerám a senzorům stráví vozidla nejprve šest týdnů učením se na trase, než uskuteční skutečné jízdy.

Dohoda o vozovém parku přichází po desetiměsíční zkušební verzi s jedním vozidlem ve městě. Gatik a Loblaw touží dlouhodobě otestovat tuto technologii v proměnlivých klimatických podmínkách Kanady.