Katastrofa Audi po mexicku: Abt počítal s odstoupením už před závodem, Di Grassi zkritizoval rychlost

Po úspěšném mexickém tažení přišla pro Audi studená sprcha. Bodoval pouze Lucas di Grassi. Daniel Abt ve volném tréninku tvrdě havaroval, když nezvládl ukočírovat své audi a v deváté zatáčce čelně narazil do bariéry což označil za “nejhorší náraz v kariéře”.

Němec byl okamžitě vrtulníkem transportován na kontrolu do nemocnice a tým se pustil do opravy vozu. Byť kvalifikaci nestihl, tak do závodu nakonec nastoupil. Ale ani v eprix se mu nedařilo. Po celou dobu se pohyboval na chvostu a navíc se sedm minut před koncem závodu ocitl v první zatáčce v hodinách. Následně zajel do boxů a odstoupil.

“Jsem rád, že jsou auta tak bezpečná a já jsem dnešek přežil relativně v pohodě,” uvedl Abt, který posílá slova chvály svému týmu: “Moje parta odvedla skvělý výkon, když dokázali dát auto pro závod dohromady. Ale samozřejmě bylo jasné, že úplně zezadu a prakticky bez tréninku to bude velmi náročný závod. Pokusili jsme se o to, ale zcela to nevyšlo.”

Rodák z Kemptenu přiznal, že již před závodem tým informoval, že pokud se nebude cítit dobře, tak ze závodu odstoupí. A aby toho nebylo málo, chyboval, což rozhodlo o konečném výsledku. “Na konci jsem se rozhodl závod vzdát, protože jsem už neměl šanci na body. Je to zklamání. Teď jde o to, abych se do Marrákeše uzdravil. Momentálně se necítím úplně fit a budu muset trochu na svém těle zapracovat.”

“Před 20, 30 lety bych přišel o nohy.”

Sedmadvacetiletý závodník je vděčný za to, jak je motorsport v současnosti bezpečný. Do TecPro bariéry čelně narazil v 200 km/h, přičemž čelil přetížení 29G. přesto z monopostu vylezl bez většího zranění.

“Sešlápl jsem brzdu a okamžitě jsem si všiml, že auto nadále zrychluje,” popisuje infarktový okamžik Abt ve vlogu z Mexika. “A pak se nadechnete, mrknete, napnete se – a pak přijde najednou mega rána a jste ve zdi.”

“Extrémně mě bolela páteř a nemohl jsem pořádně natáhnout nohy. (V nemocnici) jsem absolvoval vyšetření od EKG po magnetickou rezonanci. Měl jsem opravdu velké štěstí. Komě silného pohmoždění, bolavých svalů a jednoho nebo dvou posunutých obratlů mi nic nenašli. A pak mi řekli: ‘Danieli, tvoje auto je hotové. Zpátky na trať.'”

Abt je přesvědčený, že pokud by se stejná nehoda stala před 30 lety, měla by fatální následky: “Jsem opravdu vděčný, že máme tak bezpečná auta. Ještě před 20,30 lety bych přišel o nohy.”

Di Grassi po stíhací jízdě kritizuje nedostatečnou rychlost

Druhé audi na tom bylo o poznání lépe, i když na žádné oslavy to také nebylo. Lucas di Grassi startoval až z 15. příčky, avšak v průběhu závodu se probojoval do nejlepší desítky. Z Mexika si odvezl osm bodů za šesté místo, čímž si udržel v Šampionátu jezdců pátou pozici.

“Byl to těžký závod. Ačkoliv jsme získali dost bodů, nejsem stoprocentně spokojený. V závodě jsme nebyli dostatečně rychlí na to, dostat se dopředu. Musíme tvrdě pracovat, abychom byli v kvalifikaci i v závodě silnější,” je odhodlaný Brazilec.

Šéf týmu Allan McNish chválí nasazení svých svěřenců ohledně opravy Abtova monopostu, ale také Di Grassiho fantastickou jízdu: “Pro Daniela to začalo kvůli nehodě velmi špatně a z Lucasova pohledu to také kvůli těžké kvalifikaci nebylo dobré. Ale vybojovali jsme důležité body. Že se Lucas dostal z 15. na šesté místo, jej udrželo v boji u titul. Že Daniel mohl vůbec odstartovat, byl skvělý týmový výkon.”

“Nebyl to pro nás snadný den, ale nyní se plně soustředíme na další závod v Marrákeši,” dodal McNish.