Po úspěšném mexickém tažení přišla pro Audi studená sprcha. Bodoval pouze Lucas di Grassi. Daniel Abt ve volném tréninku tvrdě havaroval, když nezvládl ukočírovat své audi a v deváté zatáčce čelně narazil do bariéry což označil za “nejhorší náraz v kariéře”.
Němec byl okamžitě vrtulníkem transportován na kontrolu do nemocnice a tým se pustil do opravy vozu. Byť kvalifikaci nestihl, tak do závodu nakonec nastoupil. Ale ani v eprix se mu nedařilo. Po celou dobu se pohyboval na chvostu a navíc se sedm minut před koncem závodu ocitl v první zatáčce v hodinách. Následně zajel do boxů a odstoupil.
8am: @Daniel_Abt suffers a nasty crash in FP1 and is helicoptered to hospital as a precautionary measure.
1pm: @Daniel_Abt is checked and released from hospital.
4pm: @Daniel_Abt is cleared to race and WILL compete at the 2020 CBMM Niobium #MexicoCityEPrix #AllTheWayABT pic.twitter.com/RXR7YGAMYw
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) February 15, 2020
“Jsem rád, že jsou auta tak bezpečná a já jsem dnešek přežil relativně v pohodě,” uvedl Abt, který posílá slova chvály svému týmu: “Moje parta odvedla skvělý výkon, když dokázali dát auto pro závod dohromady. Ale samozřejmě bylo jasné, že úplně zezadu a prakticky bez tréninku to bude velmi náročný závod. Pokusili jsme se o to, ale zcela to nevyšlo.”
Rodák z Kemptenu přiznal, že již před závodem tým informoval, že pokud se nebude cítit dobře, tak ze závodu odstoupí. A aby toho nebylo málo, chyboval, což rozhodlo o konečném výsledku. “Na konci jsem se rozhodl závod vzdát, protože jsem už neměl šanci na body. Je to zklamání. Teď jde o to, abych se do Marrákeše uzdravil. Momentálně se necítím úplně fit a budu muset trochu na svém těle zapracovat.”
“Před 20, 30 lety bych přišel o nohy.”
Sedmadvacetiletý závodník je vděčný za to, jak je motorsport v současnosti bezpečný. Do TecPro bariéry čelně narazil v 200 km/h, přičemž čelil přetížení 29G. přesto z monopostu vylezl bez většího zranění.
“Sešlápl jsem brzdu a okamžitě jsem si všiml, že auto nadále zrychluje,” popisuje infarktový okamžik Abt ve vlogu z Mexika. “A pak se nadechnete, mrknete, napnete se – a pak přijde najednou mega rána a jste ve zdi.”
“Extrémně mě bolela páteř a nemohl jsem pořádně natáhnout nohy. (V nemocnici) jsem absolvoval vyšetření od EKG po magnetickou rezonanci. Měl jsem opravdu velké štěstí. Komě silného pohmoždění, bolavých svalů a jednoho nebo dvou posunutých obratlů mi nic nenašli. A pak mi řekli: ‘Danieli, tvoje auto je hotové. Zpátky na trať.'”
Abt je přesvědčený, že pokud by se stejná nehoda stala před 30 lety, měla by fatální následky: “Jsem opravdu vděčný, že máme tak bezpečná auta. Ještě před 20,30 lety bych přišel o nohy.”
#ABBFormulaE @Daniel_Abt made a boo-boo. RED FLAG. FP1. #MsportXtra pic.twitter.com/Z1jxnzK50J
— #MsportXtra (@MsportXtra) February 15, 2020
Di Grassi po stíhací jízdě kritizuje nedostatečnou rychlost
Druhé audi na tom bylo o poznání lépe, i když na žádné oslavy to také nebylo. Lucas di Grassi startoval až z 15. příčky, avšak v průběhu závodu se probojoval do nejlepší desítky. Z Mexika si odvezl osm bodů za šesté místo, čímž si udržel v Šampionátu jezdců pátou pozici.
“Byl to těžký závod. Ačkoliv jsme získali dost bodů, nejsem stoprocentně spokojený. V závodě jsme nebyli dostatečně rychlí na to, dostat se dopředu. Musíme tvrdě pracovat, abychom byli v kvalifikaci i v závodě silnější,” je odhodlaný Brazilec.
Šéf týmu Allan McNish chválí nasazení svých svěřenců ohledně opravy Abtova monopostu, ale také Di Grassiho fantastickou jízdu: “Pro Daniela to začalo kvůli nehodě velmi špatně a z Lucasova pohledu to také kvůli těžké kvalifikaci nebylo dobré. Ale vybojovali jsme důležité body. Že se Lucas dostal z 15. na šesté místo, jej udrželo v boji u titul. Že Daniel mohl vůbec odstartovat, byl skvělý týmový výkon.”
“Nebyl to pro nás snadný den, ale nyní se plně soustředíme na další závod v Marrákeši,” dodal McNish.