Každá továrna Audi bude od roku 2029 vyrábět alespoň jeden model EV

Jak již bylo dříve oznámeno, Audi uvede plně elektrické modely na globální trh teprve od roku 2026 a do roku 2033 postupně ukončí výrobu svých spalovacích modelů.

V rámci své firemní strategie Vorsprung 2030 již Audi podniká kroky k přípravě svých globálních továren na výrobu plně elektrických vozidel. Automobilka se zavázala vyrábět modely s elektrickým pohonem ve všech svých výrobních závodech po celém světě do konce desetiletí.

V roce 2029 budou všechny výrobní závody vyrábět alespoň jeden model čistě elektrického vozidla. V závislosti na místních podmínkách bude výroba zbývajících spalovacích modelů postupně ukončena začátkem příští dekády.

V současné době již dva závody Audi vyrábějí zcela elektrická vozidla, a to v Böllinger Höfe a v Bruselu. Od příštího roku bude Audi Q6 e-tron prvním elektromobilem, který sjede z montážní linky v Ingolstadtu, přičemž výroba čistě elektrických vozů bude postupně zahájena v Neckarsulmu (Německo), San José Chiapa (Mexiko) a Győru (Maďarsko) také.

„Krok za krokem přenášíme všechny naše areály do budoucnosti. Nechceme žádné samostatné projekty majáků na zelené louce. Místo toho investujeme do našich stávajících závodů, aby nakonec byly stejně efektivní a flexibilní jako nově postavené výrobní závody nebo závody na zelené louce,” řeklGerd Walker, člen představenstva Audi pro výrobu a logistiku

To znamená, že Audi postaví nové závody, pokud bude potřeba další kapacita. Například Audi a její partner FAW ve společném podniku v současné době staví závod v Changchunu v Číně, kde se budou lokálně vyrábět modely založené na technologické platformě PPE (Premium Platform Electric). Stavba má skončit v roce 2024 a továrna bude první v Číně, kde z linky sjedou pouze čistě elektrické modely Audi.

Závod v Ingolstadtu jako první plně komplexní továrna 360 bude vzorem pro transformaci velkých továren společnosti po celém světě. Společnost také zvyšuje investice do vzdělávání zaměstnanců.

„Abychom dosáhli našeho cíle, spoléháme na naše vysoce kvalifikované zaměstnance a do roku 2025 připravíme všechny naše zaměstnance na budoucnost s rozpočtem na školení ve výši přibližně 500 milionů eur,“ dodal Walker.

Automobilka také uvedla, že chce do roku 2033 snížit roční náklady továrny na polovinu transformací své výrobní sítě tak, aby byla ekonomická, udržitelná, atraktivní a flexibilní. Například Audi plánuje snížit složitost svých vozidel „tam, kde to není pro zákazníka výhodné“.