Konstruktéři prototypů LMP1 nakupují ve formuli E a staví podle vozu druhé generace

Francouzská firma Perrinn se sídlem ve Velké Británii produkuje závodní prototypy LMP1, jež následně prodává soukromým týmům, nyní vytváří plně elektrický speciál. Pohonné ústrojí přitom nakupuje od týmu formule E a kopírují technologii vozu druhé generace.


Konstruktérská společnost má v letošním roce ambice vzít plně elektrický speciál na slavný závod 24 hodin Le Mans. Perrinn jej nazval příznačně – Project 424. Do jeho útrob bude osazena trojice elektromotorů z dílny některého ze současných týmů šampionátu formule E. Konkrétní jméno se prý fanoušci dozví později.

„Dosáhli jsme dohody s jedním ze stávajících konstruktérů formule E a budeme využívat jeho pohonné ústrojí pro čtvrtou sezonu. Nemůžeme ale prozradit který, dokud nám to nedovolí náš byznys plán.

Motory jsou přiškrceny na 200 kW, ale mohou mít i vyšší výkon. My budeme využívat jejich plný potenciál, což nám poskytne výkon 750 kW neboli 1000 koňských sil,“ uvádí zakladatel značky Nicolas Perrinn.

Čtěte také: LE MANS VYMĚNIL ZA FORMULI E A RVAL SI ZA TO VLASY. TEĎ SI MEZI BETONOVÝMI ZDMI LIBUJE

Dva motory přitom spočinou na zadní nápravě a zbylý bude umístěn na přední. Bateriové články má v plánu tým z Yorkshiru rovněž koupit od jiného dodavatele, nicméně baterii si sestaví svépomocí. Ta by měla čítat devět modulů po čtyřiašedesáti článcích.

Cíle má Perrinn rovněž jasně dané. S vozem o 330 kilogramů těžším než je váha klasického prototypu LMP1 chce dosáhnout maximální rychlosti 355 km/h a zrychlení z 0-100 km/h za 2 sekundy. To znamená, že by se 424 zařadil na hranici mezi kategorie LMP1 a LMP2 a zároveň by se stal nejrychlejším závodním elektrickým vozem.

Kvůli uskladnění baterií byl tým okolo Perrinna nucen zvětšit jej o 20 centimetrů. Celková váha akumulátorů činí 400 kg. Ty budou integrovány do monokoku. Tedy úplně stejně, jako tomu je v případě druhé generace vozu formule E pro pátou sezonu.

Hlavní útok na vítězství ve slavném závodě je soustředěn na rok 2025. Do té doby Perrinn věří ve velký technologický pokrok, který by týmu umožnil odjet celý závod bez nutnosti měnit akumulátory.

Pavel Turek o vstupu dalších automobilek do formule E