Kontrola trakce: FIA si posvítila na šedou zónu v pravidlech

Necelý měsíc před úvodním podnikem sezony 2019/20 v Saúdské  Arábii se technická pravidla doznala další změny. Mezinárodní automobilová federace (FIA) chce novinkou docílit, aby se jezdci spoleháli více na sebe než na všemožné pomocné systémy.

Byť je kontrola trakce zakázaná od premiérového ročníku formule E, tak se některým týmům podařilo najít šedou zónu v pravidech, díky níž mohli kontrolu trakce využívat.

Nicméně podle portálu e-racing365.com si na tuto šedou zónu FIA podrobně posvítila. Kontrola trakce fungovala tak, že pokud jezdec příliš sešlápl plyn, čímž by mohl ztratit trakci, tak se aktivoval software, který ji “opravil”.

“Došlo k pár změnám v pravidlech ohledně toho, jak  bude FIA dohlížet na nasazení určitých součástí softwaru. Některé oblasti budou kontrolovány přísněji,” vysvětluje šéf týmu BMW Roger Griffiths, který dále uvádí, že již nebudou mít volnou ruku jako v páté sezoně.

Na odstranění koridoru plynovéoho pedálu, který ještě během předsezónních testů využívali, mají týmy čas do konce měsíce. Následně musejí být všechna nastavení zmražena a musejí projít homologací, aby jej nemohly stáje během sezony měnit. Pod drobnohledem by měla být zejména závislost pozice mezi plynovým penálem, ziskem energie z baterie a zisku výkonu z motoru.

FIA bude hlídat týmy pomocí nového traspodnéru, který bude nasazen ve všech vozech a bude přenášet data z telemterie. “Máme vlastní telemetrii, která však bude jen pro nás a k týmům se nic z toho nedostane. Snažíme se omezit množství informací, ke kterým se týmy dostávají. Jinak by se výrobci zbláznili. Chceme, aby týmy získavaly nadále co nejméně informací o autě v reálném čase,” popsal ředitel pro okruhové šampionáty v rámci FIA Frederic Bertrand nový systém pro kontrolu využívání nepoloveného softwaru, který formule E vyzkoušela v rámci předsezónních testů ve Valencii.