Koronakrize ovlivní trh s jezdci, týmům udělala čáru přes rozpočet

Kromě zpomaleného vývoje vozu formule E způsobený zavřením továren, aby se zamezilo šíření nového typu koronaviru, bude mít současná situace rovněž dopady na trh s jezdci, a to napříč všemi sériemi.

Již před začátkem krize se začalo spekulovat o smlouvách a případných přestupech jednotlivých jezdců. Mračna se stahují například nad budoucností Felipeho Massy, který v porovnání s týmovým kolegou Edoardem Mortarou nepodává zrovna přesvědčivé výkony. Kontrakty na konci sezony pak vyprší pilotovi Audi Lucasovi di Grassimu, Jeromemu d’Ambrosiovi z Mahindry a Oliveru Rowlandovi, který reprezentuje barvy Nissanu.

Závod v Maroku bude klíčovým pro Massovu budoucnost u Venturi

Zástupci stájí se v únoru připravovali na jednání s potenciálními kandidáty, ovšem plány jim překazil právě příchod koronaviru a s ním spojená opatření. Nikdo momentálně nedokáže předpovědět, kdy se situace uklidní natolik, aby mohla jednání odstartovat.

Pro portál The Race nedávno zdůraznil jeden ze zástupců jezdců mezinárodního motorsportu, že smlouvy jednotlivých jezdců se liší. “Zkoumal jsem to (smlouvy) a to přerušení vyšší mocí, nebo jak tomu chcete říkat, je legrační, protože normálně se to kontrakt od kontraktu liší.”

“Neexistuje žádná standardní klauzule, protože každý tým ji formuluje jinak a každý jezdec to jinak provede.”

V některých smlouvách údajně není o “vyšší moci” žádná zmínka. Pak jsou ale závodníci, v jejichž kontraktech jsou paragrafy ohledně epidemií, neschopnosti cestovat, avšak poté nemají nárok na provizi za zastavené platby.

Redakce The Race měla možnost nahlédnout do smlouvy jednoho z bývalých jezdců a opravdu tam nikde nebyla zmínka o tom, že by při krácení příjmů profitoval.

“Mohl jsem být ve sr*čkách!” nebral si servítky nejmenovaný závodník.

Korona udělala týmům čáru přes rozpočet

Kvůli koronaviru byli konstruktéři nuceni snížit své rozpočty pro následující sezony. Nicméně většina týmů již utratila v průměru mezi 30-40 miliony eur za vývoj nového pohonného ústrojí, které však aktuálně nemohou dále vylepšovat.

Během poslední schůzky Pracovní skupiny Formule E jeden z hlavních konstruktérů jasně zdůrazňoval, že věci týkající se motorsportu nejsou momentálně prioritní.