Krásná česká závodnice hlásí comeback. Na okruhy se vrátí s tímhle autem

Gumpert-Nathalie-Race, Ženeva, Gabriela Jílková
Porazila vycházející hvězdu Ferrari Charlese Leclerca i Estebana Ocona. Výčet úspěchů závodnice Gabriely Jílkové je ale dalekosáhlejší. Přesto její kariéra ustrnula v mrtvém bodě. Nyní ale hlásí návrat na okruhy – své síly změří v elektrickém šampionátu EPCS.

Gabriela Jílková je několikanásobnou mistryní v motokárách. A neztratila se ani ve světové konkurenci. Závodila ve formuli Renault a našlápnuto měla mezi elitu motorsportu. Přinejmenším mezi tu ženskou.

Jenže. Vrcholné série se v současnosti brání angažování žen a reálného srovnání s muži. I přesto, že mezi úspěchy rodačky z Roztok u Prahy se řadí triumf nad Charlesem Leclercem nebo Estebanem Oconem. Současné respektované jezdce F1.

Nejen neochota zpřístupnit motorsport ženám však zabránila Gabriele v posunu výš. Další nezbytnou složkou kariérního vzestupu jsou i finanční prostředky. Těch v jejím případě, ve srovnání se zmiňovanou dvojicí, bylo poskromnu.

Jméno Jílková se tak málem navždy vytratilo. Jenže Gabriela ukazuje, že je velkou bojovnicí. Před nedávnem totiž ohlásila návrat na závodní okruhy.

Na právě skončeném autosalonu v Ženevě představila plány do budoucna. Společně s automobilkou Roland Gumpert se zúčastní šampionátu elektrických GT vozů EPCS, jehož fungování zaštiťuje samotná FIA.

Připraven je pro ni vůz Nathalie Race o výkonu 600 kW. Dokáže zrychlit z 0-100 km/h pod 2 vteřiny a maximální rychlost musela být omezena na 300 km/h. Do šampionátu společně naskočí už příští sezonu.

A že to se svými cíli myslí vážně, tak o tom se rozhodla přesvědčit i široké okolí. Rozjela proto se svým týmem projekt na startovači. Zde ji lidé mohou v jejím úsilí podpořit drobným finančním příspěvkem.

Z nasbíraných peněz má v plánu zakoupit simulátor, který ji pomůže s tréninkem. Na oplátku za pomoc nabízí některé ze zajímavých odměn. Většinou jde o cenné artefakty pojící se s její kariérou.

2 thoughts on “Krásná česká závodnice hlásí comeback. Na okruhy se vrátí s tímhle autem”

  1. Máte naprostou pravdu. Série měla už nějaký ten pátek běžet – proč tomu tak není naleznete zde (https://formulee.cz/spusteni-electric-gt-se-odklada-serie-hleda-hlavniho-sponzora/)

    Každopádně tvůrci šampionátu od samého zrodu myšlenky chtějí přilákat další automobilky. První sezonu by všechny týmy závodily s vozy Tesla, přičemž start je podle našich informací stále naplánován na říjen tohoto roku. Sezony přitom budou mít formát jako má formule E. Tudíž od druhé sezony (2020) mohou naskočit nové automobilky.

  2. Šampionát Electric Production Car Series (EPCS) měl začít už tak před 2 lety, všichni jezdci měli jezdit s vozy Tesla Model S P100D. Nějaká změna?

Comments are closed.