Lotterer: Jestli na to někdo technicky má, pak je to Porsche

André Lotterer, který poslední dvě sezony působil u mistrovského DS Techeetahu, přijal novou výzvu v podobě angažmá u nově příchozího týmu Porsche. Ovšem tuto značku již v minulosti reprezentoval, a sice v šampionátu vytrvalostních závodů WEC.

“Letěl jsem tam hned v pondělí po ePrix New Yorku,” odpověděl na otázku, kdy nastoupil do služby. “Okamžitě jsme udělali první promo fotky a měli pár schůzek, abychom se podívali na to, co bylo postavené – jakou mají architekturu software a tak dále. A o týden později jsem byl už na simulátoru.”

Německý závodník také už absolvoval s 99X Electric testovací jízdy, přičemž tým vypotřeboval stanovených 15 dní pro testy. Poslední možnost, kdy si vůz budou moci jezdci vyzkoušet, bude při kolektivních testech ve Valencii od 15. do 18. října.

A jaký je rozdíl mezi vozem čínské stáje a monopostem Porsche? “Je neuvěřitelné, že i přes stejné šasi a stejný výkon cítíte rozdíly. Týká se to vyvážení, chování brzd, jak zacházíte s nastavením, a jaký dopad to má na jízdní styl,” popisuje své poznatky v rozhovoru s kolegy z portálu e-formel.de. Nicméně nedokáže posoudit, který z monopostů je rychlejší, ačkoliv doufá, že nový 99X Electric “je tak dobrý, jak vypadá”.

Mentalita ve WEC a formuli E je diametrálně odlišná

Lotterer hájil ve WEC, v kategorii LMP1, od roku 2017 barvy Porsche. Avšak na rozdíl od projektu v šampionátu vytrvalostních závodů je projekt ve formuli E ještě v plenkách, tudíž jsou tam pochopitelně rozdíly.

“Je to trochu jiné. Teď máme malý tým. Co se týká auta LMP, tak tam jsme stavěli celé auto, včetně baterie a dalších věcí. Všechno bylo exotické, byl to zcela odlišný stroj. Naproti tomu ve formuli E je software komplexnější. Máte mnohem menší okno, ve kterém můžete udělat rozdíly. Přesto máte mnoho možností a trávíte čas tím, že nad tím sedíte.”

Rodák z Duisburgu se rovněž zná se staronovým týmovým kolegou Neelem Janim, po jehož boku závodil právě ve WEC: ” Už se známe opravdu dlouho a už od roku 2017 jsme byli týmovými kolegy. Od té doby dokonce kontinuálně, neboť jsme šli společně po odchodu (Porsche) z LMP k Rebellionu. V posledních třech letech jsme toho spolu odjezdili spoustu.”

Jaký je nyní vztah mezi DS Techeetahem a Lottererem?

“Už mě dali najevo, že jsou zklamaní, ale přejí mi jen to nejlepší. Rozešli jsme se v míru, všechno probíhalo hladce. Samozřejmě, že na mě tlačili, abych zůstal. A pro mě to nebylo vůbec snadné rozhodnutí, protože tam byli opravdu skvělí lidé – špičková parta, která mi dala možnost startovat ve formuli E, za což jsem jim opravdu vděčný a těším se na to, až je v paddocku zase uvidím. Ale koneckonců jsem chtěl být u Porsche a postavit se nové výzvě,” uvedl Lotterer.

Proč se Lotterer rozhodl pro Porsche?

Nabízí se však otázka, co ho přimělo přijmout novou výzvu. “Formule E nadále roste, a jestli na to někdo z technického hlediska má, pak je to Porsche. Vím, že všechno vsadí na to být vpředu. Tuto příležitost jsem si nechtěl nechat uniknout. Kromě toho tady mám dlouhodobou perspektivu a lásku ke značce. Pro mě coby Němce je to prestiž jezdit pro Porsche. Také to, že má tým špičkové zdroje mluví za něj.”

Je si však vědom rizika, které angažmá u Porsche představuje. Přeci jenom se jedná o nováčka, zatímco DS je již zajetým týmem, ale jelikož je Lotterer přesvědčený, že Porsche je schopné vyzvat i zkušenější konkurenty, tak se uchýlil k tomuto kroku a nelituje jej. “A možná jsem si u toho myslel: U DS zkrátka nedokážu vyhrát závod – možná to vyjde s novým autem u Porsche,” doufá sedmatřicetiletý závodník.