Mahindra jako první potvrdila angažmá v éře Gen3 vozů

Pro sezonu 2022/2023 je naplánováno nasazení vylepšených monopostů třetí generace. Indická stáj je prvním týmem a výrobcem, který potvrdil účast.

Vůz Gen3 bude opět velkým krokem vpřed. Nejen, že by měl být lehčí a a menší, tak bude i rychlejší. Regenerační úroveň by se měla pohybovat okolo 600 kW, přičemž zadní náprava by pak měla mít 350 kW a přední náprava by měla generovat prostřednictvím jednotky MGU 250 kW. Auto by pak mohlo namísto současných 230 km/h jezdit rychlostí přes 300 km/h.

Pro kvalifikaci bude k dispozici 350 kW výkonu a v závodech o 50 kilowatt méně. Zároveň je v plánu návrat pitstopů, které by měli trvat 30 vteřin, během nichž by byla baterie dobita o 10 kilowatt. To by mělo prodloužit závod o čtyři až pět kol.

ABB vyvíjí novou bezvodíkovou infrastrukturu pro nabíjení vozů Gen3

“Formula E je vrcholem elektrické technologie a hraje strategickou roli při realizaci vize Mahindry ohledně budoucí mobility pomocí strategie ‘Race to Road,” uvedl generální ředitel Mahindry Dr Pawan Gönka, který zdůrazňuje, že účast v éře Gen3 vozů odráží jejich cíl hrát důležitou roli v celém ekosystému. “Přičemž se také snažíme být jedním z nejvýznamnějších výrobců elektromobilů v Indii.”

Do formule E se zapsali už v roce 2013

Kromě toho, že je Mahindra průkopníkem elektromobility v Indii, tak byla jakýmsi průkopníkem i v šampionátu elektrických monopostů, což připomíná šéf týmu Dilbagh Gill: “Díky předčasnému závazku vůči Gen3 (pravidlům) pokračuje Mahindra svou cestu, kterou započala přihlášením se do šampionátu jako první výrobce už v roce 2013. Pro nás jakožto nejzelenější tým v motorsportu je formule E perfektním domove a místem, kde můžeme ukázat náš výkon jak na trati, tak i mimo ni.”

Hlavním cílem Indů je ukázat, že mají dostatečný výkon na to, aby dokázali vyhrávat závody. “Stručně řečeno: Jsme tu na dlouho.”

Mahindra tak bude ve formuli E minimálně do roku 2026. “Před dalším technickým milníkem mistrovství světa formule E bych chtěl přivítat Mahindru coby prvního výrobce, který se zavázal do další éry šampionátu. Vůz Gen3 bude dále určovat principy, díky nimž byl šampionát úspěšný. Je pozitivní vidět, že zakládající tým bude s námi nadále na společné misi vyvíjet technologii elektrických vozidel a podporovat udržitelnou mobilitu,” nechal se slyšet prezident Mezinárodní automobilové federace Jean Todt.

Mahindra coby klíčový hráč na trhu elektromobilů

“Mahindra Group je klíčovým hráčem v budoucnosti elektromobilů na masovém trhu. Je to důkaz společného cíle Formule E a jejích partnerů, že máme jeden z našich zakládajících týmů, Mahindra Racing, který jsme angažovali pro Gen3 v očekávání sezóny 2022/23. Gen3 s sebou přináší jedinečnou příležitost pro inovace ze sportovního hlediska na trati a technologický pokrok na našich silnicích. Jsme rádi, že se k nám na této cestě Mahindra Racing připojila, ” řekl šéf formule E Jamie Reigle.

Stáj se sídlem v britském Banbury je jedním z mála týmů, které jsou ve formuli od samého začátku. Spoluzakladatele šampionátu Alberta Longa těší, že i Indie má ve formuli E své zastoupení:  “Je mi ctí oznámit, že naši dlouhodobí partneři Mahindra Racing coby první tým a výrobce mají angažmá pro éru Gen3. Naše spolupráce se v průběhu posledních 69 závodů jen utužila. Se soutěžním záznamem čtyř vítězství a 18 pódií jsme rádi, že Indie nastupuje na našem startovním roštu jako národ, který staví svoji budoucnost elektromobility na našem neuvěřitelném dědictví v motorsportu.”