Přední indický výrobce SUV, Mahindra, představil pět nových elektrických SUV, které plánuje začít vyrábět od roku 2024 s využitím komponentů EV z platformy MEB skupiny Volkswagen.
Elektrická SUV, představená pod dvěma novými značkami EV, XUV a BE, jsou založena na nové modulární platformě společnosti INGLO (zkratka kombinující „Indie“ a „globální“), která využívá komponenty VW MEB. Prozatím není jasné, které konkrétní komponenty pocházejí z architektury MEB a jak podobné jsou INGLO a MEB.
Značky XUV a BE, vytvořené speciálně pro budoucí portfolio elektromobilů Mahindra, nabídnou nejprve pět modelů: XUV.e8 a XUV.e9 a BE.05, BE.07 a BE.09. První čtyři z nich mají být spuštěny v letech 2024 až 2026.
Z hlediska stylu tato SUV přejímají novou filozofii designu Mahindra „Heartcore“, kterou automobilka popisuje jako „směs nepřehlédnutelné přítomnosti, vnitřní síly a postoje“. Všechny jsou navrženy studiem Mahindra Advanced Design Europe v Banbury, Oxfordshire.
Všechny se vyznačují svalnatými, ale hranatými povrchy, přičemž designéři vsadili na monolitické vnější proporce a hi-tech interiéry s velkorysými displeji, které pokrývají celou šířku palubní desky v případě vozidel XUV i BE.07. Kromě toho každá značka zobrazuje svou vlastní identitu předního designu, kterou sdílejí všechny modely.
I když můžete nebo nemusíte být fanouškem toho, jak vypadají elektrická vozidla XUV a BE, platforma INGLO, která je umožňuje, je pravděpodobně více zajímavá. Z tiskové zprávy se dozvídáme, že platforma vyvinutá v Indii nabízí špičkové bezpečnostní standardy, vzrušující výkon, vynikající dojezd a efektivitu, příkladnou jízdní dynamiku, všestrannost a inteligentní HMI.
Today is a landmark in automotive history. Thrilled to unveil our #BornElectricVision. Presenting #INGLO, a platform that marries future-ready tech, design & world-class manufacturing, backed by global partners, driven by the purpose of #Rise. The future is 'electrifying green'. pic.twitter.com/Uc7gB6SCyO
— Anish Shah (@anishshah21) August 15, 2022
INGLO, které má být základem všech budoucích elektromobilů Mahindra, bude také poskytovat multisenzorický zážitek z jízdy s futuristickým head-up displejem s rozšířenou realitou, obrazovkou od okraje k okraji, možností sítě 5G a letecké aktualizace (SOTA+FOTA).
Pomocí LFP chemických baterií umožní INGLO elektromobilům Mahindra EV následovat společný design bateriových sad se štíhlými moduly a standardizovanou technologií cell-to-pack využívajících dvě různé špičkové architektury článků – Blade a Prismatic.
Kapacita baterie se bude pohybovat od 60 kWh do 80 kWh, zatímco DC rychlé nabíjení dosáhne rychlosti až 175 kW, což povede k době nabití na 80 procent SoC za méně než 30 minut. Žádné odhady dojezdu nebyly oznámeny, ačkoli Mahindra slibuje „nejlepší dojezd ve své třídě“ a „nejlepší potenciál rekuperace ve své třídě“, který umožňuje inteligentní elektronický brzdový systém.
EV bude také vybaveno inteligentním a účinným systémem správy baterie, který zajistí lepší dojezd, dlouhou životnost a bezpečnost. BMS nabídne vysoký počet cyklů nabití a vybití spolu s dlouhou životností, což pomůže snížit množství odpadu. Kromě toho Mahindra říká, že platforma INGLO nabízí výrazné snížení hmotnosti spodní části těla, což vede k jednomu z nejlehčích skateboardů na trhu.
Pokud jde o výkon, kompaktní pohonná jednotka all-in-one s integrovanou převodovkou motor-měnič umožní konfiguraci s pohonem zadních i všech kol. Pohonné jednotky nabídnou výkony 170–210 kilowattů (228–281 koní) v aplikacích RWD a 250–290 kilowattů (335–389 koní) v aplikacích AWD. Sprint z 0 na 100 km/h bude trvat 5 až 6 sekund.
Mezi další dostupné funkce, které stojí za zmínku, patří funkce Vehicle-to-Load (V2L), semiaktivní systém odpružení umožňující „pohlcující sportovní zážitek z jízdy“, dvoupastorkový vysoce posilovač řízení, technologie brake-by-wire umožňující více režimů brzd pro pocit z pedálu a rekuperaci a další. A ano, všichni budou mít frunks.
První z elektrických SUV, které se začne vyrábět, bude XUV.e8 v prosinci 2024, následované XUV.e9 v dubnu 2025, BE.05 v říjnu 2025, BE.07 v říjnu 2026 a BE.09 později. Do roku 2027 Mahindra očekává, že čtvrtina prodaných SUV bude elektrická. Zatímco Indie bude prioritním trhem pro XUV a BE EV, Mahindra execs uvedl, že cílem společnosti je exportovat vozy do Evropy a Velké Británie, pokud budou podmínky na trhu správné.