Mattias Ekström je vůbec prvním králem sezony PURE ETCR po nejdramatičtějším vyvrcholení sezóny v superfinále DHL B na E-Circuit Pau-Arnos, které vyhrál hlavní rival titulu Jean-Karl Vernay.
Švéd odstartoval na pole position pro CUPRA X Zengo Motorsport s vědomím, že pouhé páté místo by stačilo na to, aby se stal vítězem prvního titulu plně elektrických a více značek cestovních vozů na světě.
Poté, co se v první zatáčce srazil s kolegou v první řadě Philippem Engem, zdálo se, že jeho sny o titulu jsou v troskách, utrpěl defekt a točil se vysokou rychlostí skrze první dvě zatáčky. Zatímco Eng odstoupil s vylomeným zavěšením, mechanici Cupry dokázaly vyměnit pneumatiku a vyslat vůz na trať.
Dobrý, přežil jsem, thanks for asking🤣 https://t.co/3GnhAe5EMI pic.twitter.com/DHnSe6U5qG
— Jiří Košta (@jorgecosta_29) October 17, 2021
Po nervózním čekání Ekström dovezl svůj vůz na pátém místě, což mu stačilo k zisku titulu.
Závod vyhrál Jean-Karl Vernay, který se stal poprvé v letošním roce vítězem, stejně jako tým Hyundai. Týmový kolega Augusto Farfus skončil druhý, třetí byl Mikel Azcona. Vernay přišel o titul o pouhé čtyři body.
„Znamená to pro mě hodně, a zvláště pro CUPRU,” řekl Ekström krátce po zisku titulu.
„Když jsem sem přišel v roce 2019, cílem bylo postavit auto, postavit tým a vyhrát PURE ETCR. To bylo naše poslání a nyní, za pár let, jsme toho dosáhli. Byla to velká práce a výzva, kterou jsem si opravdu užil.“
Cupra, kterou spravuje tým Zengo Motorsport, zároveň vyhrála titul mezi týmy. Romeo Ferraris skončil druhý, a na poslední pozici o pouhý bod Hyundai.