McLaren oficiálně pracuje na „autě pro rodinné použití“. V nedávném rozhovoru pro britský outlet Car nový generální ředitel McLaren Automotive Michael Leiters potvrdil, že značka usiluje o rozšíření svého portfolia do nových oblastí, protože si klade za cíl generovat vyšší příjmy. Leiters také silně naznačil, že rodinný vůz McLarenu bude plně elektrický.
Generální ředitel uvedl, že s dnešními lithium-iontovými bateriemi by nechtěl vyrábět plně elektrické superauto, protože by vážilo příliš mnoho a neovládalo by se tak dobře jako ICE nebo hybridní McLaren. Elektrické SUV nebo „limuzína“ by však bylo v pořádku, protože manipulace by nebyla tak důležitá a mohli byste z něj udělat extrémně výkonný.
„Mohli bychom to udělat, ale není to přesvědčivý produkt, protože hmotnost je příliš vysoká. Podélné zrychlení u aut na baterie není problém: to můžete mít v limuzíně nebo SUV s 1000 kW výkonu.
U elektromobilu je ještě důležitější mít připojené auto, mít dobré řídicí systémy, aby bylo možné využít veškerý potenciál, který máte s elektromotory.”
Ačkoli Leiters nikdy výslovně nepotvrdil, že by se na SUV pracovalo, lze s jistotou předpokládat, že to měl na mysli „auto pro rodinné použití“. Ostatně před nástupem do McLarenu Leiters pracoval pro Ferrari – kde jeho posledním projektem byl Purosangue. A před Ferrari byl Leiters projektovým manažerem v Porsche, kde pomáhal s vývojem Cayenne.
Z finančního hlediska má „Super SUV“ pro McLaren velký smysl. Další značky superaut měly velký úspěch s uvedením SUV. Například Lamborghini Urus se nedávno stalo nejprodávanějším modelem italské značky všech dob s 20 000 prodanými kusy od roku 2018.
To je pozoruhodně působivé číslo, když vezmete v úvahu, že Urus začíná na více než 230 000 dolarech. Stejně tak téměř polovina všech Aston Martinů prodaných v loňském roce byla DBX. Vzhledem k neustálým finančním problémům McLarenu by bylo vytvoření SUV nepochybně chytrým rozhodnutím.