McNish o historické výzvě: Bude to náročné fyzicky, emociálně i psychicky

Formule E bude prvním šampionátem v historii motorsportu, která uspořádá šest závodů v devíti dnech. Závodní maraton odstartuje 5. srpna a skonči 13. srpna, kdy bude korunován šampion letošní sezony jak mezi jezdci, tak i mezi týmy. Budou to náročné téměř dva týdny pro všechny zúčastněné. Audi jede do Berlína plně motivované. Podle slov šéfa týmu Alana McNishe jsou na výzvu dobře připraveni.

Stáj z Ingolstadtu je pravidelným účastníkem již od premiérové sezony 2014/15, nicméně poprvé na ně čeká hned porce šesti závodů na jednom místě, skládající se z tří double headerů. Jedná se o rekordní počet závodů během necelých 14 dnů. Šampionát elektrických monopostů tímto “maratonem” zakončí svoji šestou sezonu.

“Normálně máme šest závodů během čtyř měsíců – teď je pojedeme během devíti dnů. To znamená množství emočních, fyzických a psychických výzev. Je to velký úkol, ale také skvělá šance: Jsem si téměř jistý, že pořadí v šampionátu bude na konci vypadat zcela jinak než teď. Tento sixpack v Berlíně mi trochu připomíná trochu restart po žlutých vlajkách v posledním závodě sezony, když už zbývá odjet jen pár kol,” popisuje McNish, jehož cituje portál e-formel.de.

Před restartem sezony po nucené tříměsíční přestávce je Audi na průběžném šestém místě se 46 body na kontě, přičemž 38 bodů náleží pátému Lucasovi di Grassimu a zbylých osm Danielu Abtovi. Nicméně do Abtova kokpitu usedne na bývalém letišti Tempelhof René Rast.

Škatulata hýbejte se aneb Co se událo na trhu s jezdci během koronavirové pauzy

“Lucas ztrácí v šampionátu jezdců 29 bodů. Tu trať miluje a v minulosti tam slavil s Audi velké úspěchy. To ale neznamená, že to tak bude pokračovat. Ale do Berlína přijíždíte se zcela odlišným pocitem. Pro Reného to bude samozřejmě nelehký úkol. Uděláme vše, abychom jej podpořili a on se co nejrychleji přidal do hry.”

V paddocku budou zavedena přísná hygienická pravidla pro všechny zúčastněné kvůli zamezení šíření nemoci COVID-19. “Restrikce kvůli pandemii hrají důležitou roli. Samozřejmě, že požadovaná vzdálenost se v kancelářích dodržuje snadněji než v paddocku. Formule E odvedla dobrou práci se svým hygienickým konecptem, který nám umožní konečně zase závodit.”

Víkend musí pokrýt pouze 19 členů stáje

Kromě hygienických opatření je rovněž limitován počet členů na tým: “Jsme omezeni na 19 lidí plus naše dva jezdce. Což znamená, že každý z nás musí převzít více úkolů. To platí pro naše inženýry, kteří si práci rozdělí jinak, stejně tak pro mě: já jsem zodpovědný za PR a marketing, podporuji našeho týmového manažera u dokumentů FIA a starám se o dalších pár věci, které jinak vyřizují jiní členové týmu.”

Podpora z Neuburgu pro tovární stáj i jejich zákazníky

“Naše takzvaná Mission Control v Neuburgu bude mít pro Berlín ještě větší význam než při ostatních závodech. Inženýři tam analyzují detailně všechna data, která obdrží z trati, a podporují při všech rozhodnutích. A to nejen pro náš tovární tým, nýbrž také pro naší zákaznickou stáj Envision Virgin Racing,” vysvětluje McNish. O inženýrský tým v Neuburgu se stará šéf Audi Motorsport Dieter Gass a vedoucí projektu formule E Tristan Summerscale.

Dále 50letý Brit zdůrazňuje, že týmová práce na Tempelhofu bude důležitější než kdy před tím: “Klíčem k úspěchu jsou co nejlepší příprava a plná soustředěnost – ať se stane, co se stane. Samozřejmě sledujeme každý závod jednotlivě, ale také musíme mít pod dohledem celkový čas: Když budou ostatní unavení, psychicky nebo fyzicky, tak o to chceme být silnější.”