Měli jsme vyšší očekávání, rekapituluje Audi nejhorší sezonu v historii

Audi letos netradičně patřilo spíše do středu pole. Forma z loňských let byla ta tam a zpočátku byli rádi, že vůbec dokončili na bodech. Navíc před Berlínem měnili jezdeckou sestavu…

Stáj se čtyřmi kruhy ve znaku zažila jednoznačně nejhorší sezonu v historii ve formuli E. Zatímco od založení šampionátu se pokaždé umístili v nejlepší trojce, přičemž v sezoně 2017/18 se stali mistry, tak v uplynulém ročníku přišla studená sprcha.

Jezdci Audi dokončili na pódiu pouze třikrát a ani jednou netriumfovali. Krůček od vítězství byl ve druhém závodě v Rijádu Lucas di Grassi, když viděl šachovnicovou vlajku jako druhý. Důkazem, že se jednalo o tu nejhorší sezónu, je také fakt, že nasbírali pouze 114 bodů, na rozdíl od předchozích sezon, kdy pokaždé pokořili hranici 200 bodů.

Aby toho nebylo málo, tak pro finální šestizávodový maraton v Berlíně došlo ke změně jezdecké sestavy. FE06 Daniela Abta, kterého Audi vyhodilo po nevydařeném žertíku, převzal jeho krajan René Rast.

Brazilský závodník nebyl poprvé ve své kariéře v šampionátu elektrických monopostů aspirantem na titul. Už před berlínským sixpackem bylo jisté, že sen o koruně je nereálný, neboť na bývalé letiště Tempelhof přicestoval coby osmý muž pořadí Šampionátu jezdců, přičemž na lídra tabulky Antónia-Félixe da Costu ztrácel 55 bodů.

Ačkoliv se po první eprix v Berlíně objevil díky třetímu na průběžné druhé pozici, tak posléze bylo jeho maximem dvakrát šesté místo. Ani v kvalifikacích příliš nezářil, jeho průměrem byla 14. příčka.

“Tímto je šestá sezona historií. Šestá příčka v Šampionátu jezdců, šesté místo v Poháru konstruktérů. Je jasné, že se musíme zlepšit,” zkonstatoval zklamaně šampion 3. sezony, který si celkově polepšil o 66 pozic, což dělá v průměru 6 pozic za závod.

Rastův snový debut: Jedno pódium a na závěr čtvrté místo

Rast se objevil na startovním roštu už před čtyřmi lety, rovněž v Berlíně, když zaskakoval v týmu Aguri. Nicméně letošní účast se dá považovat za debut, neboť tehdy závodil s vozem první generace. A na to, že do prvního double headeru naskočil téměř bez přípravy, si nevedl vůbec špatně. Hned v prvním závodě bodoval, pak sice přišla víkendová série nepovedených eprix, ale závěrečný double header zakončil ve velkém stylu, když v sobotu dojel na třetím místě a o den později mu patřilo v cíli krásné čtvrté místo.

“S tím, co jsem se v těchto šesti závodech naučil, jsem velmi spokojený. Pódium a čtvrté místo byly skvělým závěrem,” okomentoval rodák z Mindenu, jehož slova cituje portál e-formel.de.

Přestože byla jejich forma daleko za očekáváním, tak šéf stáje Allan McNish své svěřence chválí, neboť si je vědom toho, že z techniky, kterou měli k dispozici vyždímali maximum: “Samozřejmě, že jsme měli vyšší očekávání, ale tým může být hrdý na to, čeho na konci sezony v této ‘berlínské šestici’ dosáhl. Budeme tvrdě pracovat na to, abychom byli příští rok opět vpředu.”