Mercedes-AMG ONE: Technologie formule 1 včetně DRS

Po složitém vývojovém období Mercedes-AMG konečně odhalilo sériově připravenou verzi svého hypercaru One, poháněného hybridním pohonem odvozeným z F1, který produkuje celkem 771 kW. Ceny začínají zhruba od 4,5 milionu dolarů.

Mercedes-AMG One je poháněn 1,6litrovým přeplňovaným motorem V6 odvozeným z technologie pohonného ústrojí Mercedesu F1.

1,6litrový motor V6 od Mercedesu pohání zadní nápravu prostřednictvím sedmistupňové automatizované manuální převodovky vyvinuté speciálně pro One. Je kombinován s 8,4kWh baterií – přímo chlazenou a zaměřenou na výkon – která napájí ne méně než čtyři elektromotory. Tyto motory poskytují pohon všech čtyř kol a zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy. Maximální rychlost je 351 km/h.

Baterie je vybavena integrovanou 3,7kW nabíječkou, což znamená, že její nabití by mělo trvat přibližně dvě hodiny a 20 minut. Při brzdění vozu také sbírá energii z elektromotorů a spalovací jednotku lze využít k dobíjení výkonu za jízdy.

Benzínový agregát produkuje 416 kW a točí se do 11 000 ot./min.; je podporován „MGU-K“ (výraz F1 pro elektromotor) na klikovém hřídeli motoru, který poskytuje 118 kW, zatímco dvojice motorgenerátorových jednotek na přední nápravě poskytuje kombinovaných 237 kW. Posledním elektromotorem je MGU-H, který funguje jako elektronicky poháněné turbodmychadlo pro zlepšení odezvy na plyn.

Systém pohonu všech kol Performance 4MATIC+ od AMG je plně variabilní a s AMG One lze ujet v čistě elektrickém režimu až 18 km.

Technologie podvozku One je stejně vyspělá jako jeho hnací ústrojí s monokokem z uhlíkových vláken, který využívá motor a převodovku jako namáhaný člen podvozku, stejně jako v F1. Je oděn do panelů karoserie z uhlíkových vláken, což pomáhá udržet hmotnost vozu na 1695 kg, zatímco zavěšení využívá pětiprvkové nastavení tlačné tyče vpředu i vzadu.

Kromě adaptivního odpružení nabízí AMG One také různé režimy aktivní aerodynamiky. Patří mezi ně Highway, která uzavírá lamely podběhů kol, zastavuje aktivní klapky na předním difuzoru a fixuje zadní blatník v jeho stažené poloze.

Režim Track otevírá lamely, vysouvá přední difuzor a zadní klapku pro maximální přítlak. Ve skutečnosti to zvyšuje až pětkrát ve srovnání s režimem Dálnice. A konečně, režim Race DRS lze aktivovat stisknutím tlačítka, stejně jako ve voze F1, čímž se sníží odpor vzduchu a přítlak (podle Mercedesu přibližně o 20 procent) a zvýší se maximální rychlost na dlouhých rovinkách.

Režim EV dělá to, co očekáváte, omezuje hnací ústrojí pouze na elektrický pohon, zatímco Race Plus přináší do hry aktivní aerodynamiku a odpružení vozu a snižuje světlou výšku o 37 mm vpředu a 30 mm vzadu, aby se zlepšil přítlak. Také zpevňuje adaptivní tlumiče a zavádí jinou, více na trať zaměřenou kalibraci systémů podvozku.

Strat 2 zvyšuje maximální výkon z hnacího ústrojí podle kvalifikačního režimu v F1 a navíc ještě více zpevňuje tlumiče. A konečně režim Individual umožňuje řidičům vyladit různá nastavení použitelná pro silniční režimy a doladit nastavení vozu pro silnici.

Vnitřek AMG One je stejně energický jako jeho exteriér, který se vyznačuje stylovými prvky, jako je velká ploutev na krytu motoru a zadní světla, která odrážejí emblém Mercedesu s třícípou hvězdou. Velká část práce karoserie je také v odkrytých uhlíkových vláknech.

Mercedes vyrobí pouze 275 vozů v rámci omezené výrobní série AMG One s očekávanými cenami v oblasti 4,5 milionu dolarů.