Mercedes-Benz Trucks odhaluje eActros LongHaul “Concept Prototype”

Mercedes-Benz Trucks představuje „koncepční prototyp“ připravovaného 40tunového návěsu eActros LongHaul pro dálkovou přepravu.

Mercedes-Benz eActros LongHaul byl oznámen v roce 2020. První prototypy již prošly intenzivními testy a později v tomto roce budou testovány na veřejných komunikacích. V roce 2023 má společnost v úmyslu poslat téměř sériové prototypy různým zákazníkům k testování.

„Prototyp konceptu“ poskytuje náhled na designový jazyk sériového vozu, který je plánován na rok 2024. Výrobce podtrhuje jasné kontury a LED světelný pás v přední části.

Podle společnosti budou hned od uvedení na trh k dispozici dvě verze vozidla: tahač a pevný.

Očekává se, že Mercedes-Benz eActros LongHaul bude vybaven třemi bateriemi (LFP) s celkovou kapacitou 600 kWh a dojezdem přibližně 500 km. Předpokládáme, že dodavatelem baterií bude CATL, protože obě společnosti navázaly globální partnerství pro baterie.

Pokud jde o rychlé nabíjení z 20 % na 80 % stavu nabíjení (SOC), při výkonu asi jeden megawatt (Megawatt Charging System) by to mělo trvat „hluboce pod 30 minut“. To není špatné na dalších 300 km dojezdu.

Mercedes-Benz Trucks také naznačuje novou e-nápravu se dvěma elektromotory a trvalým výkonem 400 kW (vrchol přes 600 kW).

Podle tiskové zprávy vývojoví inženýři společnosti Mercedes-Benz Trucks navrhují eActros LongHaul tak, aby splňoval stejné požadavky na odolnost jako srovnatelný konvenční těžký Actros na dlouhé vzdálenosti, což znamená 1,2 milionu km na silnici za určité období 10 let.

Výroba eActros LongHaul bude probíhat v závodě Wörth v Německu, vedle Mercedes-Benz eActros a Mercedes-Benz eEconic, stejně jako konvenčních modelů.

„eActros LongHaul bude prvním plně elektrickým sériově vyráběným vozidlem Mercedes-Benz Trucks, které se bude od začátku do konce vyrábět na stávající montážní lince v továrně na výrobu nákladních automobilů ve Wörthu. To zahrnuje instalaci všech elektrických součástí a uvedení vozidla do provozu. do provozu na konci linky. Umožňuje vysokou výrobní kapacitu a zcela paralelní výrobu konvenčních i plně elektrických vozíků na stejné lince. Naproti tomu u eActros 300/400 a eEconic má elektrifikace tzv. dosud probíhal v samostatném procesu ve Future Truck Center ve Wörthu.”

Jedním z nejzajímavějších prvků projektu je, že vozidlo by mohlo být potenciálně vybaveno elektrifikovaným přívěsem, který má vlastní pohonnou jednotku a baterie.

Mercedes-Benz Trucks představuje několik fotografií prototypu eActros LongHaul s „eTrailerem“, který vyvinula technologická společnost Trailer Dynamics a výrobce přívěsů Krone.

eActros LongHaulplus „eTrailer“ by mohl dosáhnout dojezdu přes 800 km, což je 60% zlepšení. Bude zajímavé sledovat, zda se toto řešení dostane i do výroby.