Mercedes chystá návěs, který by mohl konkurovat Tesle

Společnost Mercedes-Benz Trucks zveřejnila sadu obrázků, na kterých je ukázán připravovaný plně elektrický 40tunový návěs eActros LongHaul pro dálkovou přepravu.

Prototyp konceptu bude představen v září na veletrhu IAA Transportation 2022 v německém Hannoveru a poskytne náhled na téma designu sériového vozidla.

Podle společnosti již první prototypy procházejí intenzivním testováním a ještě letos budou testovány na veřejných komunikacích. V roce 2023 se prototypy v blízkosti výroby dostanou k zákazníkům pro testování v reálném světě, před uvedením na trh v roce 2024, jak bylo plánováno před dvěma lety.

Cílový dojezd vozu Mercedes-Benz eActros LongHaul je 500 km s použitím lithium-železo-fosfátových (LFP) baterií.

Mercedes-Benz Trucks podotýká, že chemie akumulátorů LFP se vyznačuje především dlouhou životností a více využitelnou energií, což je důležité zejména pro komerční segment. Musíme také pamatovat na to, že takové baterie jsou levnější než většina ostatních chemických baterií, ale je to na úkor nižší hustoty energie.

Hlavním globálním dodavatelem LFP baterií pro elektromobily Mercedes-Benz Trucks bude CATL.

Mercedes-Benz eActros LongHaul bude vybaven nadcházejícím standardem Megawatt Charging System (MCS) a podle německého výrobce bude schopen dobíjet z 20 % na 80 % stavu nabití (SOC) za výrazně nižší než 30 minut na nabíjecí stanici o výkonu asi jeden megawatt.

Za předpokladu 1 MW výkonu a daného okna SOC můžeme odhadnout, že plná baterie by musela mít zhruba 800 kWh (60 procent nebo 500 kWh dobito za méně než 30 minut při 1 MW).

Mercedes-Benz Trucks říká, že možnost dlouhého dojezdu a rychlého nabíjení jí umožní dosáhnout celkových dojezdů na úrovni konvenčních nákladních vozidel a umožní tak dvousměnný provoz.