Mercedes je oficiálně první automobilkou, která přinesla do USA autonomní řízení level 3

Mercedes-Benz je oficiálně první automobilkou, která přinesla do USA podmíněně automatizované řízení SAE Level 3 poté, co se Nevada stala prvním státem, který potvrdil soulad systému Drive Pilot se státními předpisy.

Po úvodním oznámení na CES 2023 obdržel Mercedes-Benz oficiální certifikát o shodě v Nevadě, který potvrzuje, že systém Drive Pilot vyhovuje požadavkům Nevadské kapitoly 482A pro autonomní vozidla.

Možnost Drive Pilot zatím nabízí v USA pouze Mercedes EQS 2024 a třída S 2024, přičemž první vozy budou zákazníkům dodány v druhé polovině roku 2023.

Po certifikaci jsou nyní vozidla vybavená Drive Pilot schopna sama legálně řídit v Nevadě po amerických veřejných dálnicích. Vozidla budou jezdit všude v USA, ale autonomie úrovně 3 bude k dispozici pouze v oblastech Nevady, kde je to legální.

Přesněji řečeno, na vhodných dálničních úsecích a tam, kde je vysoká hustota provozu, může Drive Pilot nabídnout převzetí dynamického řízení, ale pouze do 40 mph (64 km/h). Podle Mercedesu je omezení rychlosti většinou způsobeno vládním nařízením, protože Drive Pilot je v současné době navržen pro nastavení s velkým provozem.

To znamená, že automobilka tvrdí, že systém má technické schopnosti fungovat při vyšších rychlostech, což naznačuje, že rychlostní limit bude v budoucnu zvýšen.

Jak to funguje?

Na dostupnost systému upozorní řidiče ovládací tlačítka umístěná na věnci volantu nad prohlubněmi pro palce. Když řidič aktivuje systém, řídí rychlost a vzdálenost a navádí vozidlo v jeho jízdním pruhu.

Říká se, že Drive Pilot bere v úvahu prvky, jako je profil trasy, události na trase a dopravní značky. Mercedes říká, že dokáže reagovat i na neočekávané dopravní situace a samostatně je řešit – například vyhýbat se v jízdním pruhu nebo brzdit.

Drive Pilot staví na prostorových senzorech balíčku Driving Assistance Package a přidává další senzory, které Mercedes-Benz považuje za nepostradatelné pro bezpečnou podmíněně automatizovanou jízdu. Patří mezi ně LiDAR, kamera v zadním okně, mikrofony pro detekci zásahových vozidel a snímač vlhkosti vozovky v podběhu.

Vozidla vybavená systémem Drive Pilot mají také redundantní akční členy řízení a brzdění a také redundantní palubní elektrický systém. Výsledkem je, že systém zůstává ovladatelný, i když některý z těchto systémů selže, a lze tak zajistit bezpečné předání řidiči.

Pokud řidič nepřevezme řízení ani po stále naléhavější výzvě a uplynutí doby převzetí, systém kontrolovaně zabrzdí vozidlo až do zastavení, přičemž zapne výstražná světla.

Jakmile se vozidlo zastaví, aktivuje se systém tísňového volání Mercedes‑Benz a dveře se odemknou, aby první zasahující mohli vstoupit do interiéru.

Po Nevadě bude Kalifornie dalším státem, který udělí schválení systému Drive Pilot společnosti Mercedes-Benz. Automobilka již podala certifikační dokumenty státním úřadům a doufá, že bude oficiálně schválena ještě letos.