Mercedes odhaluje EQE SUV

Mercedes-Benz má v současné době v prodeji sedm elektrických vozidel a nyní přidal osmý model, SUV EQE, vysoce výkonnou a odolnější alternativu k sedanu EQE. Je to také čtvrtý elektrický model Mercedesu postavený na zakázkové platformě EV.

Zajímavé je, že Mercedes uvádí, že i když má SUV EQE prostornější interiér než sedan EQE, ve skutečnosti jde o menší vozidlo, které jezdí na o 9 centimetrů kratším rozvoru. SUV EQE je 4,86 metru dlouhé, 1,94 metru široké a 1,68 metru vysoké – díky tomu je celkově kratší, ale širší a vyšší než sedan.

Z hlediska designu vypadá téměř identicky s SUV EQS (jen o něco menší), ale jeho přední maska ​​vypadá mnohem podobněji sedanu EQE, zejména pokud jde o tvar světlometů. A stejně jako v případě SUV EQS, díky tradičnějším proporcím SUV vypadá méně polarizující než sedany připomínající oblázky – pokud souhlasíte, dejte nám vědět v komentářích.

Mercedes také poznamenává, že díky kratšímu rozvoru je EQE SUV také lépe ovladatelné ve srovnání s modelem se třemi skříňkami, takže pokud vybavíte volitelným systémem řízení zadních kol (který dokáže otočit kola až o 10 stupňů směr k předním kolům při nižších rychlostech) by měl být obzvláště obratný.

Vzduchové odpružení je k dispozici jako volitelná výbava a může zvýšit světlou výšku o 1 palec, což se děje automaticky, když jsou modely s pohonem všech kol uvedeny do režimu Off-Road (není k dispozici u vozidel s pohonem zadních kol). Poskytuje speciální pohonné ústrojí, odpružení, brzdění, odpružení a kalibraci ESP, o kterých Mercedes říká, že při jízdě mimo zpevnění způsobí rozdíl.

Uvnitř opět vypadá identicky jako SUV EQS – porovnali jsme fotografie a ve skutečnosti jsme nezaznamenali žádné rozdíly. Dodává se se stejným 12,8palcovým centrálním displejem, 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem a volitelně můžete specifikovat tříobrazovkové pole Hyperscreen s 56palcovým displejem, které skutečně změní vzhled palubní desky, i když někteří tradičnější kupci Mercedesu to možná budou chtít udělat. aniž byste měli klasičtější interiér.

Nabízeny budou čtyři verze: základem bude SUV EQE 350+ s pohonem zadních kol o výkonu 288 koní (rovněž s výkonem 288 koní), dále pak SUV EQE 350 4Matic s pohonem všech kol, SUV EQE 500 4Matic s výkonem 536 koní s AMG 53 varianta limitující rozsah. Model s nejdelším dojezdem je varianta s pohonem zadních kol, u které Mercedes očekává, že překročí 550 km, alespoň pro evropský trh, kde bude hodnocen v testovacím cyklu WLTP.

SUV Mercedes-AMG EQE 53 je nejúčinnějším modelem s maximálním výkonem 677 koňských sil, pokud specifikujete sadu AMG Dynamic Plus, která vozidlu poskytuje režim boost, jinak to dělá 617 koňských sil. Dostane sportovní exteriérový balíček AMG, 21- nebo 22palcová kola a díky mohutnému výkonu a pohonu všech kol sprintuje na šedesátku za 3,4 sekundy. Je to také jediná varianta SUV EQE, která není omezena rychlostí 209 km/h a dokáže jet až na 239 km/h.

Všechny varianty čerpají ze stejného akumulátoru o kapacitě 90,6 kWh a jsou schopny stejnosměrného rychlého nabíjení až 170 kW (běží na 330voltové elektrické architektuře), což stačí k nabití z 10 na 80 procent za 32 minut. Standardní palubní nabíječka je jednotka o výkonu 11 kW, ale na přání ji lze upgradovat na 22 kW.