Mercedes odstartoval elektrickou éru, ve Stockholmu představil první model rodiny EQ

Na trh model EQC dorazí v roce 2019 z výrobní linky v Brémách. Svými výkonovými parametry jde proti své největší konkurenci Jaguaru I-Pace. Cenu, hlavní rozdílový prvek obou modelů, zatím Mercedes neprozradil.


V úterý v podvečer byl švédský Stockholm svědkem velké události. Alespoň v rámci automobilky Mercedes. Ta si metropoli země Vikingů vybrala pro představení svých budoucích záměrů v oblasti „zeleného“ pohonu. A to zcela bez nadsázky. Ačkoli šlo vlastně o prezentaci jediného modelu značky, řečnilo se především na téma elektromobility a rodiny EQ, jíž je nový vůz prvním a hrdým členem.

Firma si přitom nelámala hlavu nad složitými jmény modelu – proto EQC. Patrná na první pohled je nejen rodina EQ, ale odhadujeme, že písmeno C značí cestu k inspiraci v oblasti designu. Tedy střední třídu SUV a modelu GLC, kterou v sobě EQC ani náhodou nezapře.

Čtěte také: MERCEDES SKRZE HWA VSTUPUJE DO FORMULE E UŽ PŘÍŠTÍ SEZÓNU

To důležité se ale odehrává v nitru prvního elektrického SUV Mercedesu. Nachází se tam dva elektromotory – každý na jedné nápravě – společně generující výkon 300 kW. Až exaktně shodné hodnoty s přímým konkurentem Jaguar I-Pace. Těch ostatně bude více až do vínku přispěje i BMW nebo zanedlouho Audi se svou řadou e-tron. Tu mimochodem Audi představí již 17. září.

Podobně identická čísla vykazují zmiňovaní výrobci i v oblasti dojezdu, který je podle NEDC na 450 kilometrech. Ostatně hodnota vychází z celkové kapacity akumulátorů 80 kWh. Spotřeba 22,2 kWh na 100 ujetých kilometrů ale naznačuje dojezd o něco nižší.

Maximální rychlost nabíjení při přísunu stejnosměrném proudu o 110 kW z dobíjecí stanice je 40 minut do 80 procent kapacity baterie. Takový typ nabíjecích stanic ale v Česku bohužel zatím chybí. Možná trochu i vinou přílišné konzervativnosti nás Čechů. Při pořízení vozu proto bude nutné počítat s více jak dvojnásobnou délkou nabíjení.

Produkci Mercedes zahájí v polovině příštího roku. EQC bude pro Evropu montovat v závodě v Brémách, nicméně jednu montovnu hodlá zřídit i v Číně pro snadnější zásobování asijského trhu.

Stojí za pozornost: VÝZNAMNÉ SYNERGIE MERCEDESU MEZI JEHO TÝMY F1 A FE

VIDEO: Tohle auto je lepší než Tesla

Foto: Mercedes