Mercedes prezentoval při rozloučení s formuli E speciální elektrokolo

Mercedes-Benz je známý jako jedna z nejluxusnějších a velmi žádaných značek na trhu. Totéž platí pro plně elektrickou dceřinou společnost značky Mercedes-EQ s řadou špičkových elektrických vozidel založených na jejich palivových protějšcích. Nyní ale prezentoval i elektrokolo.

Je to tak, Mercedes-EQ představil elektrokolo CE, neboli Championship Edition, po vzoru velmi úspěšného týmu formule E. Kolo skutečně nabízí určitý výkon připravený na závod a čerpá inspiraci ze špičkových závodních vozů formule E.

Možná první věc, které si všimnete, je skutečnost, že motocykl má dva motory – jeden na předním kole a druhý na zadním kole. Proč? No protože mohou. To znamená, že platnějším důvodem pro existenci dvou motorů je to, že Mercedes chce připomenout první mistrovství světa ve dvou elektrických dvojicích svého týmu formule E.

Vyrobila ho společnost n+ Bikes, se kterou Mercedes již dříve spolupracoval na předchozích modelech elektrokol. V případě CE je jeho celkový výkon z obou motorů 750 W s ohromujícím točivým momentem 130 Nm. Bohužel však skutečnost, že je klasifikováno jako elektrokolo, znamená, že musí splňovat určitá pravidla, a to znamená, že je omezeno na maximální rychlost 45 kilometrů za hodinu. Dva motory následně čerpají energii ze dvou baterií, každá o kapacitě 10 ampérhodin, přičemž jedna je na rámu a druhá na sedlovce. Říká se, že nabízejí celkový dojezd 120 kilometrů, i když v „optimálních jízdních podmínkách“.

Další hardwarové komponenty na elektrokole se skládají z pneumatik Maxxis Hookworm zaměřených na silnici, které nabízejí efektivitu a plynulost na zpevněných cestách.

Aby bylo možné odstranit hrany nerovných povrchů vozovky, jako jsou dlažební kostky nebo lehký štěrk, byla přidána standardní teleskopická přední odpružená vidlice.