„Městská SUV“ lákají na extravagantní design i ekologii

Ať už pro kompaktní SUV určená (nejen) pro komfortní městskou jízdu užíváte kterýkoliv z termínů (crossover, crossback…), faktem je, že právě tyto vozy jsou nyní jedněmi z nejžádanějších na trhu. A není divu. Okouzlí moderním – nezřídka extravagantním – designem, jsou „nadupané“ technologiemi, a navíc jsou nezřídka dostupné také v eko-verzích (jako hybridní nebo jako elektro vozy). Pokud bychom ale měli z této kategorie vybrat vozidla, která budou na silnici doslova nepřehlédnutelná, rozhodně by to byla faceliftovaná Toyota C-HR a DS 7 CROSSBACK.

Už když se Toyota C-HR v roce 2016 poprvé objevila na českém trhu, rozhodně zaujala všechny, kdo mají rádi excentrický design. I proto se tento kompaktní crossover stal poměrně rychle hitem a ve své kategorii je jedním z nejžádanějších dodnes. A tak Toyota po třech letech přichází s jeho faceliftovanou verzí, která navíc nabízí hned dvě varianty hybridního pohonu (osmnáctistovku a také hybridní dvoulitr). Za zmínku pak jistě stojí také skvělé jízdní vlastnosti – a to i díky modernizovanému paketu prvků pro komfortní jízdu zahrnujícímu snížení hluku, vibrací i chvění. Toyota se navíc zaměřila na lepší odhlučnění kabiny a podvozku, dvoulitrová verze dokonce nabídne i novou konstrukci odpružení.

Zatímco jízda novou verzí Toyoty C-HR bude zážitkem především pro řidiče, její modernizovaný vzhled bude pastvou pro oči všech. Právě na designu si totiž v japonské automobilce dali skutečně záležet, jak přední, tak i zadní partie se dočkaly zjemnění. To, že v Japonsku mají technologie na špičkové úrovni, se mimo jiné promítlo do přepracování a modernizace světel. Jak světlomety, tak i světla koncová staví na LED technologii a jejich vizuální zpracování je nepřehlédnutelné.

Technologie se však zároveň staly základem zbrusu nového infotainmentu (s podporou Apple Carplay i Android Auto) umožňujícího spojení vozu s chytrým mobilním telefonem. Novinkou je také aktualizace map na dálku tak, aby navigace měla k dispozici vždy nejčerstvější údaje.

Ačkoliv vozy z produkce Toyoty platí za jedny z nejspolehlivějších, co do designu automobilka donedávna „pokulhávala“ za konkurencí. Právě to však model C-HR změnil a jeho modernizovaná verze posunula design ještě o level výše. Přičte-li se k těmto faktům informace, že v dohledné době by na trh měla zamířit i plně elektrizovaná verze modelu C-HR, všichni fandové japonské preciznosti by měli být doslova v pohotovosti.

Nejen jízdní vlastnosti jsou dnes tím, co zákazníky láká. Také francouzská značka DS proto sází na nepřehlédnutelný vzhled svých vozů, ale také na špičkové technologické vybavení. Důkazem toho je prémiové kompaktní SUV DS 7 CROSSBACK. Ačkoliv konkurenci má především ve středním segmentu, za některé designové a technologické prvky, které byly na tomto vozu užity, by se nestyděly ani prémiové z kategorie Rolls-Royce. Konkrétně přední světlomety tak např. při odemykání předvedou doslova oslňující show, ve třech částech se totiž protáčí, navíc jsou ještě efektně podsvíceny…

Elegantní SUV však samozřejmě nabízí i komfortní jízdu nejen v městském terénu, ale také na delší vzdálenosti. Díky systému odpružení DS Active Scan Suspension poskytuje všem pasažérům maximální pohodlí, řidiči jistě ocení systém DS Connecten Pilot, který drží auto bezpečně v pruhu, ale pomáhá také s konstantní rychlostí. Skvělým pomocníkem při parkování je také z DS Park Pilot, který nejenže dokáže určit vhodné parkovací místo, ale dokonce sám zaparkuje.

Luxusní pocit z jízdy umocní precizně zpracovaný interiér, na materiálech se přitom rozhodně nešetřilo. Provedení Opera tedy oslní např. perlovým prošíváním kvalitní kůže, na své si však přijdou i milovníci technologických vychytávek, kteří si budou moci užít hned dvojici obrazovek (digitální přístrojovku a středovou obrazovku), kdy prostřednictvím druhé z nich lze ovládat veškeré funkce vozu, ale např. i zobrazit navigaci. Samozřejmostí je také špičkový Hi-Fi systém FOCAL Electra se čtrnácti reproduktory, díky němuž si i za jízdy vychutnáte každý tón (proto si tento systém nemůže vynachválit ani houslový virtuos Jaroslav Svěcený, který právě vozem DS 7 CROSSBACK dennodenně jezdí na svá vystoupení).

Přidáme-li ke všem výše řečeným specifikům ještě informaci, že tento vůz je k dostání nejen ve verzi turbodieselu (a to dokonce s osmistupňovou automatickou převodovkou), ale také v kombinaci s elektromotorem (verze E-Tense), který pohání zadní kola, je zřejmé, že i v případě DS 7 CROSSBACK si dle vlastních preferencí vybere prakticky každý.